Κατά την πρόσφατη, διά περιφοράς, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Άνδρου, το Σώμα ενέκρινε την αναλυτική παρουσίαση των παραδοτέων της μελέτης για το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων σε όλο το εύρος του Δήμου Άνδρου, όπως αναφέρει η «Κοινή Γνώμη»

Με επισημάνσεις από την πλευρά της μειοψηφίας, όσον αφορά στις θέσεις των σταθμών φόρτισης, για την περιφέρεια του νησιού και όχι μόνο, εγκρίθηκε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, το οποίο χρηματοδοτήθηκε, έπειτα από σχετική υποβολή αιτήματος του Δήμου, στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».

Σύμφωνα με το έργο του μελετητή, παρουσιάστηκε η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και η χαρτογράφηση της περιοχής παρέμβασης.

Για το συγκεκριμένο παραδοτέο συγκεντρώθηκαν, αναλύθηκαν και καταγράφηκαν τα Σχέδια και οι Μελέτες υπερκείμενου σχεδιασμού και τοπικού επιπέδου οι οποίες άπτονται του αντικειμένου ενός Σ.Φ.Η.Ο., όπως είναι για παράδειγμα συγκοινωνιακές, κυκλοφοριακές, πολεοδομικές, στάθμευσης, αστικών αναπλάσεων κλπ. και στρατηγικά σχέδια του Δήμου. Στη συνέχεια καταγράφηκαν και σε διανυσματικά αρχεία (μορφή shapefile-περιβάλλον GIS) τα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης όπως χρήσεις γης, οδικό δίκτυο, ποδηλατόδρομοι, στάθμευση κ.ά, που συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν παραπάνω.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η διαδικασία επιλογής χωροθέτησης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο ενώ καθορίστηκαν τα σενάρια ανάπτυξης του δικτύου, αλλά και η παρακολούθηση της κάλυψης των αναγκών επαναφόρτισης.

Για την επιλογή της χωροθέτησης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο στο Δήμο Άνδρου συγκεντρώθηκαν σημαντικά σημεία επιρροής της περιοχής παρέμβασης όπως είναι οι υφιστάμενοι δημοτικοί χώροι στάθμευσης, τερματικοί σταθμοί αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, πιάτσες ταξί, σημεία ενδιαφέροντος κ.ά. Έτσι προσδιορίστηκαν κάποιες υποπεριοχές οι οποίες λειτούργησαν ως κριτήρια προσφορότητας για την κατάλληλη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Οι υποπεριοχές – κριτήρια αξιολογήθηκαν, στο πλαίσιο των διαδικασιών διαβούλευσης, με τη μέθοδο της πολυκριτηριακής ανάλυσης από το δίκτυο εμπλεκόμενων φορέων που ορίστηκε στο πλαίσιο του Σ.Φ.Η.Ο., ώστε να προκύψει μια ορθολογική ιεράρχηση αυτών και να καταλήξει ο Δήμος στις περιοχές όπου θα δώσει την ανάλογη βαρύτητα για τη χωροθέτηση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Αφού συγκεντρώθηκε το σύνολο των σημείων φόρτισης που προτάθηκαν προς χωροθέτηση, στη συνέχεια δομήθηκαν δύο σενάρια για τον τρόπο με τον οποίο θα αποφασίσει ο Δήμος να υλοποιήσει το δίκτυο των σταθμών επαναφόρτισης Η/Ο.

Συγκεκριμένα:

Σενάριο Α: Ισόρροπη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης Η/Ο Το σενάριο Α προβλέπει την ισόρροπη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε από τον πρώτο χρόνο κιόλας υλοποίησης του δικτύου να χωροθετούνται υποδομές για όλες τις υποπεριοχές – κριτήρια του δήμου. Στα επόμενα έτη του προγραμματισμού, η υλοποίηση περιλαμβάνει τη σταδιακή πύκνωση των σταθμών και πάλι για το σύνολο των υποπεριοχών, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη τα αποτελέσματα που εξήχθησαν από την Πολυκριτηριακή Ανάλυση και τις προτεραιότητες που δόθηκαν.

Σενάριο Β: Ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης Η/Ο βάση της διαδικασίας ιεράρχησης Το σενάριο Β προβλέπει την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων κατά προτεραιότητα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα που εξήχθησαν από τη διαδικασία της πολυκριτηριακής ανάλυσης. Υπό την έννοια αυτή, στον πρώτο χρόνο υλοποίησης του δικτύου προβλέπεται να χωροθετηθούν υποδομές μόνο στις υποπεριοχές – κριτήρια οι οποίες συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Στα επόμενα έτη του προγραμματισμού, η υλοποίηση περιλαμβάνει τη σταδιακή ανάπτυξη των σταθμών και στις υπόλοιπες υποπεριοχές – κριτήρια του δήμου.

Τα δύο αυτά σενάρια τέθηκαν σε διαβούλευση, κατά την οποία τόσο οι εμπλεκόμενοι φορείς όσο και οι πολίτες κλήθηκαν να επιλέξουν το κατάλληλο για αυτούς σενάριο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διαβούλευσης, ως επικρατέστερο σενάριο επιλέχθηκε το Σενάριο Α.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης και τα χαρακτηριστικά της περιοχής μελέτης, τα αποτελέσματα της πολυκριτηριακής ανάλυσης, τις αρχές του συγκοινωνιακού σχεδιασμού, της οδικής ασφάλειας και της προσβασιμότητας προέκυψε το σύνολο των τελικών προτεινόμενων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο προς χωροθέτηση (31 σημεία/59 παροχές).

Τα ανωτέρω σημεία υποβλήθηκαν στο ΔΕΔΔΗΕ για γνωμοδότηση σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου, προκειμένου να αξιολογηθεί η άμεση ή όχι ηλεκτροδότηση των σημείων με βάση την αιτούμενη ισχύ σε καθένα από αυτά, καθώς και η σημείωση σχολίων για τυχόν επιπλέον επεμβάσεις που μπορεί να χρειαστούν στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

Κατά το τρίτο στάδιο, ολοκληρώθηκε ο φάκελος της μελέτης. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύθηκε η σχέση κόστους – οφέλους, με τη μέθοδο της καθαρής παρούσας αξίας.

Στην αρχή αξιοποιήθηκαν στατιστικά δεδομένα και προβλέψεις για την αγορά της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα σε βάθος δεκαπενταετίας. Τα δεδομένα αυτά προσαρμόστηκαν με κάποιους δείκτες στο Δήμο Άνδρου και έγιναν οι ανάλογες προβλέψεις για τη κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων στη περιοχή. Έγινε η εκτίμηση του κόστους εγκατάστασης των υποδομών ανά φορτιστή, του σταθερού κόστους λειτουργίας, του μεταβλητού κόστους λειτουργίας βάση της εκτιμώμενης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς και της τιμολογιακής πολιτικής που θα ακολουθηθεί.

Για την ανάλυση κόστους – οφέλους χρησιμοποιήθηκαν δύο σενάρια ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του δικτύου των σταθμών φόρτισης Η/Ο:

Σενάριο Α: Ανάπτυξη και Εκμετάλλευση των σταθμών Φόρτισης από το Δήμο,

Σενάριο Β: Ανάπτυξη και Εκμετάλλευση των σταθμών Φόρτισης από Ιδιώτη.

Στην συνέχεια, περιγράφεται ο προτεινόμενος χρονικός προγραμματισμός αδειοδότησης και υλοποίησης του έργου και ενδεικτικές προδιαγραφές του προτεινόμενου δικτύου υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο ανάλογα με το είδος των εξυπηρετούμενων οχημάτων και το είδος του φορτιστή.

Τέλος, παρουσιάζονται οι δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου και προτείνονται επιτυχημένες πολιτικές κινήτρων, δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών.

Share: