Τα MPV βρίσκονται σε ύφεση. Δημοφιλή πριν από δύο δεκαετίες, έχουν μαραζώσει στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι που σχεδόν εξαφανίστηκαν.
Σήμερα επιβιώνουν, μόνο λίγοι εκπρόσωποι αυτής της πρακτικής σειράς αυτοκινήτων που χαρακτηρίζονται από την ευχρηστία και την αρθρωτή δομή τους. Όπως τα Citroën C4 SpaceTourer και Renault Scénic.
Δύο κατηγορίες έχουν επωφεληθεί σημαντικά από αυτή την κατάσταση. Οι μεγάλοι νικητές ήταν αναμφίβολα τα SUV, τα οποία συνδυάζουν μια ευρυχωρία ανώτερη από εκείνη ενός παραδοσιακού σεντάν με μια εντυπωσιακή και μοντέρνα αισθητική, γι’ αυτό και πολλές οικογένειες αποφάσισαν να επιλέξουν αυτά τα μοντέλα έναντι των πολυμορφικών.
Η Renault θα λανσάρει ένα μοντέλο με παρόμοια προσέγγιση, αν και σημαντικά μικρότερο και πιο προσιτό: εκτός από τις ηλεκτρικές επανεκδόσεις των πολυπόθητων R5 και 4L, το 2024 η Renault θα παρουσιάσει ένα φορτηγάκι που θα αποτίει φόρο τιμής στο 4F, την εμπορική έκδοση του 4L.
Στην εμπορική γκάμα της Renault, το νέο μοντέλο θα αντικαταστήσει το σημερινό Express, ένα σκαλί κάτω από το Kangoo. Όπως και τα R5 και 4L, το νέο Express θα χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-BEV της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, επιτρέποντάς του να προσφέρει μια πολύ χαμηλή τιμή εκκίνησης.
Καθώς θα προέρχεται από το 4L, το Express θα μοιράζεται τη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος με το αδελφό του επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ θα έχει επίσης ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από SUV (πλαστικοί προφυλακτήρες, υπερυψωμένη ανάρτηση κ.λπ.), τα οποία θα συμβάλλουν σε μια πιο περιπετειώδη αίσθηση. Αρχικά θα διατίθεται με δύο συστοιχίες μπαταριών με κυψέλες Envision AESC: μία 42 kWh και μία 52 kWh.