Οι περιορισμοί στην παραγωγή αυτοκινήτων οδήγησαν τον όμιλο Volkswagen να διακόψει τη διάθεση ορισμένων μοντέλων για το υπόλοιπο του έτους, καθώς έχει δεσμευτεί το σύνολο της προγραμματισμένης παραγωγής για το έτος, με ορισμένες μονάδες που παραγγέλθηκαν το 2022 να φτάνουν στις αντιπροσωπείες το επόμενο έτος. Τα plug-in υβριδικά οχήματα των εμπορικών σημάτων Audi και Volkswagen δεν παραγγέλλονται πλέον.
Χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες, ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, δήλωσε ότι και άλλα μοντέλα συσσωρεύουν μεγάλη λίστα αναμονής. Και αυτή η ζήτηση ενθαρρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ανάγκη για εκπτώσεις – ό,τι κατασκευάζουν πωλείται – η ισοτιμία μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών από άποψη κέρδους ανά μονάδα έρχεται, και μάλιστα νωρίτερα από το αναμενόμενο. Ένας λόγος παραπάνω για τη Volkswagen να κατασκευάσει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κατά τη διάρκεια του 2021, ο Όμιλος Volkswagen παρέδωσε 762.000 μονάδες (+80%) μεταξύ plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, εκ των οποίων 369.000 ήταν για τη βασική μάρκα, μια αύξηση 73% σε σχέση με το 2020. Αναλυτικά, πρόκειται για 106.000 plug-in υβριδικά και 263.000 αμιγώς ηλεκτρικά.
Το πιο δημοφιλές μοντέλο της σειράς ID ήταν το ID.4, με 119.650 μονάδες που παρήχθησαν σε εργοστάσια στην Ευρώπη και την Κίνα, ενώ η παραγωγή στις ΗΠΑ έχει προγραμματιστεί για φέτος. Στη δεύτερη θέση ήταν το ID.3, με 76.000 μονάδες, και στη διακριτική τρίτη θέση το e-Up!, ένα μοντέλο μικτής πλατφόρμας που δεν μπορούσε να παραχθεί σε μεγαλύτερες ποσότητες, και το ID.6 που προορίζεται για την κινεζική αγορά, με άλλες 18.000 μονάδες.
Από τη στιγμή που η Volkswagen θα κερδίζει ανά μονάδα τα ίδια κέρδη με τα ηλεκτρικά με τα θερμικά, η ανάγκη διατήρησης των μοντέλων εσωτερικής καύσης στη γκάμα δεν θα είναι πλέον απαραίτητη για τη διατήρηση των κερδών. Εν τω μεταξύ, η Volkswagen συνεχίζει να διαφοροποιεί τη γκάμα της και να αντικαθιστά θρυλικά ονόματα με ηλεκτρικά. Έτσι, θα έρθει η στιγμή που δεν θα πουλάνε ούτε Polo, ούτε Golf, ούτε Passat, και θα εξακολουθούν να βγάζουν χρήματα.
Τα φετινά αποτελέσματα δεν θα είναι καλύτερα λόγω των πολλαπλών προβλημάτων εφοδιασμού, τα οποία επιδεινώθηκαν από την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία. Το ID.4 έχει γίνει best seller στη Σουηδία, τη Δανία, τη Φινλανδία και την Ιρλανδία. Επιπλέον, οι αυξήσεις των τιμών είναι στον ορίζοντα, καθώς οι αυξήσεις σε ορισμένες πρώτες ύλες καθιστούν αναπόφευκτο το γεγονός ότι ο κατασκευαστής θα μετακυλήσει τις αυξήσεις αυτές στον καταναλωτή.