Στα τέλη του περασμένου έτους, η Nissan ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει τις δικές της μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη, μια τεχνολογία που επιδιώκεται επίσης από ομίλους όπως η Toyota και η Volkswagen, η οποία θα επιτρέψει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βελτιώσουν σημαντικά τις επιδόσεις τους, προσφέροντας μεταξύ άλλων μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, υψηλότερες βαθμολογίες ασφαλείας και ταχύτερη φόρτιση.
Τώρα, η ιαπωνική μάρκα αποκάλυψε την πρωτότυπη μονάδα παραγωγής για κυψέλες μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη με απανωτές στρώσεις. Το συγκρότημα, το οποίο βρίσκεται εντός του ερευνητικού κέντρου της Nissan στη νομαρχία Καναγκάουα, θα αποτελέσει το προοίμιο για την πιλοτική παραγωγή στο εργοστάσιο της Γιοκοχάμα το 2024. Η μαζική παραγωγή, εν τω μεταξύ, θα καθυστερήσει μέχρι το 2028.
Η Nissan λέει ότι οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη της θα κοστίζουν 75 $/kWh κατά την κυκλοφορία. Αυτό υποδηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσουν καθόδους LFP (λιθίου-φεροφωσφορικού), μια φθηνότερη χημεία από την NCM (νικέλιο, κοβάλτιο, μαγγάνιο). Στην πορεία, η εταιρεία στοχεύει να μειώσει την τιμή σε μόλις 65 $/kWh. Αυτό θα ευθυγραμμίσει το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το κόστος των θερμικών αυτοκινήτων.
Η Nissan εκτιμά ότι οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη θα έχουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει τη λύση σε ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, για να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της έναντι των φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη της Nissan αναμένεται επίσης να φτάσουν στους εταίρους της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Αν και δεν είναι ακόμη σαφές ποιο μοντέλο θα είναι το πρώτο που θα τα χρησιμοποιήσει, το χαμηλό κόστος τους υποδηλώνει ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε οικονομικά μοντέλα.