Το VISION EQXX της Mercedes-Benz βγήκε τώρα στους δρόμους της Ευρώπης και απέδειξε την εξαιρετική εμβέλεια και αποδοτικότητά του. Ταξιδεύοντας από το Sindelfingen μέσω των Ελβετικών Άλπεων και της Βόρειας Ιταλίας, μέχρι τον προορισμό του, το Cassis στην Κυανή Ακτή, κάλυψε αβίαστα περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα σε καθημερινή κυκλοφορία, με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας.

Το ταξίδι ξεκίνησε σε κρύες και βροχερές συνθήκες και πραγματοποιήθηκε με κανονικές ταχύτητες στο δρόμο, συμπεριλαμβανομένης παρατεταμένης ταχύτατης πορείας με ταχύτητα έως 140 km/h στη γερμανική εθνική οδό και κοντά στο όριο ταχύτητας αλλού.

Η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας κατά την άφιξη ήταν περίπου 15 τοις εκατό, που αντιστοιχεί σε μια εναπομένουσα αυτονομία περίπου 140 χιλιομέτρων, και η μέση κατανάλωση ήταν ένα χαμηλό ρεκόρ 8,7 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Έτσι, το VISION EQXX ανέβασε την αποδοτικότητα του ηλεκτρικού οχήματος σε ένα εντελώς νέο επίπεδο – σε πραγματικές συνθήκες και με ανεξάρτητες αποδείξεις. Η διαδρομή μεγάλων αποστάσεων ολοκληρώθηκε με σφραγισμένη την πρίζα φόρτισης και συνοδευόμενη από έναν ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα του οργανισμού πιστοποίησης TÜV Süd.

 Αυτό επιβεβαιώνει επίσημα την αποτελεσματικότητα της νέας αναπτυξιακής προσέγγισης της Mercedes-Benz – η οποία σκέφτεται ολιστικά για την αποδοτικότητα από το σύστημα κίνησης έως την αεροδυναμική και πέραν αυτής, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, καθώς και η εργασία με ακόμη μεγαλύτερη διαλειτουργική συνεργασία και με εξωτερικούς συνεργάτες. Αυτό το νέο σχέδιο για την αυτοκινητοβιομηχανία έχει δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς για την αποδοτικότητα και την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων, και η τεχνολογία του VISION EQXX θα αναπτυχθεί σε επερχόμενα οχήματα Mercedes παραγωγής.

Το VISION EQXX είναι γεμάτο καινοτομίες. Αυτό το ερευνητικό πρωτότυπο που καθορίζεται από το λογισμικό αποτελεί μέρος ενός εκτεταμένου τεχνολογικού προγράμματος που συνδυάζει την τελευταία ψηφιακή τεχνολογία με το πρωτοποριακό πνεύμα της Mercedes, την ευελιξία μιας νεοφυούς επιχείρησης και την ταχύτητα της Formula 1.

Η αποστολή κατά την ανάπτυξη του VISION EQXX ήταν να σπάσει τα τεχνολογικά εμπόδια σε όλους τους τομείς. Για να δείξει τι είναι ηλεκτρικά “εφικτό”, το ερευνητικό όχημα ολοκλήρωσε ένα μονοήμερο οδικό ταξίδι σε διάφορα ευρωπαϊκά σύνορα: από τη Γερμανία στην Ελβετία, στη συνέχεια στην Ιταλία, πέρασε το Μιλάνο και τελικά στον προορισμό του, την πόλη-λιμάνι Cassis κοντά στη Μασσαλία στη Νότια Γαλλία.

Το προφίλ της διαδρομής -από αυτοκινητόδρομο έως ορεινά περάσματα, συμπεριλαμβανομένων των έργων οδοποιίας- και οι καιρικές συνθήκες έθεσαν το VISION EQXX ενώπιον μιας μεγάλης ποικιλίας προκλήσεων. Ξεκινώντας από το κέντρο Ε&Α Sindelfingen κοντά στη Στουτγάρδη σε ψυχρές συνθήκες, οι θερμοκρασίες από την αρχή έως τον τερματισμό κυμάνθηκαν από 3 έως 18 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια των Άλπεων έπεφτε ελαφριά βροχή και νοτιότερα ένας ελαφρύς αντίθετος άνεμος έπνεε τον ήλιο. Τα διάφορα τμήματα της διαδρομής συνέβαλαν στην τεκμηρίωση της επίδρασης των πολλών μέτρων απόδοσης.

Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης στο VISION EQXX – αποτελούμενη από τον ηλεκτροκινητήρα, τη μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος – αναπτύχθηκε μαζί με τους ειδικούς της F1 στην HPP και έχει μέγιστη ισχύ 180 kW. Χάρη στη ροπή που είναι διαθέσιμη από την πρώτη στροφή του κινητήρα και την πολύ χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και αντίσταση κύλισης του VISION EQXX, το πλήρες δυναμικό του αξιοποιείται ελάχιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

Πολύ πιο σημαντικοί από τις κορυφαίες επιδόσεις είναι άλλοι παράγοντες. Όπως και η μπαταρία, έτσι και η ηλεκτρική μονάδα κίνησης είναι συμπαγής, ελαφριά και εξαιρετικά αποδοτική. Η μέση απόδοσή της σε αυτή την εφαρμογή είναι 95%. Αυτό σημαίνει ότι το 95% της ενέργειας από την μπαταρία καταλήγει στους τροχούς.

Αυτό συμβαδίζει με περαιτέρω πλεονεκτήματα απόδοσης, όπως η μείωση των απωλειών στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz κατάφεραν να μειώσουν τις συνολικές απώλειες στο σύστημα μετάδοσης κίνησης (κινητήρας, μετατροπέας και κιβώτιο ταχυτήτων) κατά 44% σε σύγκριση με ένα e-drive που δεν βασίζεται σε αυτό το έργο.

Αυτό κάνει μεγάλη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα, με ένα ποσοστό μεγαλύτερης απόδοσης να φέρνει δύο τοις εκατό μεγαλύτερη εμβέλεια. Το αποτέλεσμα αυτό ενισχύεται περαιτέρω από την μπαταρία του VISION EQXX, χάρη στην αξιοσημείωτη ενεργειακή πυκνότητα σχεδόν 400 Wh/l και την ιδιαίτερα υψηλή τάση λειτουργίας άνω των 900 βολτ. Και σχετικά με το θέμα της υψηλής τάσης: Το VISION EQXX σηματοδοτεί την πρώτη χρήση αυτής της τεχνολογίας, η οποία αποδεικνύεται καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Χωρίς ούτε ένα πρόβλημα, όπως υπερθέρμανση της γραμμής, όλα είναι υπό έλεγχο. Υπάρχει περαιτέρω αποδοτικότητα από την ενεργή εξισορρόπηση κυψελών. Εξασφαλίζει ότι η ενέργεια αντλείται ομοιόμορφα από τις κυψέλες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, γεγονός που αυξάνει ακόμη περισσότερο την ωφέλιμη ενέργεια και συνεπώς την εμβέλεια.

Share: