Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg, μέχρι το τέλος του 2022 θα κυκλοφορούν περισσότερα από 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων περίπου 5,3 εκατομμυρίων plug-in υβριδικών. Αυτά τα 26 εκατομμύρια θα αποτελούν περίπου το 2% του παγκόσμιου στόλου ελαφρών οχημάτων.
Στα μέσα του τρέχοντος έτους ο ρυθμός των πωλήσεων θα φτάσει το ένα εκατομμύριο μηνιαίως, ή μια ταξινόμηση κάθε 3 δευτερόλεπτα. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σε όλο το 2016 πωλήθηκαν ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία προστέθηκαν σε ένα ακόμη εκατομμύριο που συσσωρεύτηκαν από τα προηγούμενα χρόνια.
Ο ρυθμός συνεχίζει να αυξάνεται και οι κύριες αγορές δεν παρουσιάζουν σημάδια κορεσμού. Και αν δεν κατασκευάζονται ακόμη περισσότερα, αυτό οφείλεται στη χρόνια έλλειψη εξαρτημάτων και ακριβών πρώτων υλών, οι οποίες έχουν δημιουργήσει τεράστια πληθωριστική πίεση στις τιμές.
Η εξέλιξη των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι συγκλονιστική και θυμίζει την έκρηξη των πωλήσεων που σημειώθηκε πριν από έναν αιώνα, στην αυγή του αυτοκινήτου, καθώς από ένα προϊόν με μικρή ζήτηση έγινε η ραχοκοκαλιά των μεταφορών για τα κυριότερα έθνη του κόσμου. . Τώρα έρχονται οι αστερίσκοι και τα ψιλά γράμματα.
Ένα μεγάλο μέρος των συσσωρευμένων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιστοιχεί στην κινεζική εσωτερική αγορά, η οποία έχει το 46%, κυρίως λόγω της πολιτικής για τα νέα ενεργειακά οχήματα που επιβάλλει το κράτος, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να πωλούν ένα ελάχιστο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων, plug-in υβριδικά ή με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.
Η Κίνα είναι η χώρα που ελέγχει περισσότερο την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, αυτή που κατασκευάζει τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα και αυτή που ταξινομεί τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 34% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο. Η αγορά μας είναι η πιο γόνιμη όσον αφορά τις πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, ένα ενδιάμεσο σημείο μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τα καλύτερα και τα χειρότερα και των δύο κόσμων, και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κρατική ενίσχυση αγοράς, δεδομένης της εγγενούς τεχνολογικής πριμοδότησης.
Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Ηνωμένες Πολιτείες, με το 15% των πωλήσεων. Οι υπόλοιπες παγκόσμιες αγορές συγκεντρώνουν μαζί το 5% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι κατασκευαστές πωλούν κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βγαίνει από τις γραμμές συναρμολόγησης. Οι κύριοι αποδέκτες του είναι οι πελάτες της μεσαίας και ανώτερης τάξης, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Η τιμή εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο εμπόδιο για τη γενική αγορά, όπου έχουν εξομαλυνθεί τιμές 35.000-45.000 ευρώ για τα μοντέλα που δεν είναι Premium και σε βασικές εκδόσεις.
Αυτό που φαίνεται να είναι σαφές είναι ότι, κατά τη διάρκεια αυτού του αιώνα, ο ηλεκτρισμός και το υδρογόνο θα αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα. Πολλά πράγματα θα αλλάξουν στο παγκόσμιο πολιτικό και ενεργειακό πεδίο.