Η τεχνολογία των μπαταριών είναι ο σημαντικότερος μοχλός ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι ηλεκτροκινητήρες χρησιμοποιούνται σε διάφορες μορφές μεταφορών εδώ και πάνω από εκατό χρόνια, οπότε ο σχεδιασμός τους είναι πλέον ιδιαίτερα εκλεπτυσμένος και αποδοτικός, αλλά οι μπαταρίες που αποθηκεύουν την ενέργειά τους είναι αυτές που καθορίζουν πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως το μέγεθος, το βάρος, η εσωτερική διαρρύθμιση και η αυτονομία οδήγησης με πλήρη φόρτιση.
Ενώ ορισμένα EV πρώτης γενιάς χρησιμοποιούσαν μια ποικιλία από μπαταρίες, όπως μόλυβδο ή νικέλιο-μετάλλου-υδριδίου, σήμερα σχεδόν κάθε μοντέλο με μηδενικές εκπομπές ρύπων που πωλείται διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου.
Πρόκειται για τον ίδιο τύπο μπαταρίας που βρίσκεται στο κινητό σας τηλέφωνο ή στο φορητό σας υπολογιστή και έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι κατασκευαστές να μπορούν να προσφέρουν αυτοκίνητα με αυτονομία περίπου 200 ή 300 μιλίων, αρκετά γρήγορους χρόνους επαναφόρτισης και επαρκή αντοχή ώστε να διαρκεί για όλη τη διάρκεια της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, έρχονται νέες εξελίξεις, και μεταξύ των σημαντικότερων είναι η μπαταρία στερεάς κατάστασης. Σήμερα χρησιμοποιούνται σε πολύ μικρές εφαρμογές, όπως βηματοδότες ή έξυπνα ρολόγια, αλλά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μιλούν για αυτή την τεχνολογία εδώ και πολλά χρόνια.
Κι επιτέλους αρχίζει να διαφαίνεται ένα χρονοδιάγραμμα για την εμφάνισή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο. Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε πότε μπορεί να οδηγείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία στερεάς κατάστασης.
Εν ολίγοις, μια μπαταρία στερεάς κατάστασης μπορεί να αποθηκεύσει περισσότερη ενέργεια από μια αντίστοιχη μπαταρία ιόντων λιθίου, καθώς και να είναι ασφαλέστερη και ικανή να φορτίζει γρηγορότερα.
Σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, οι ηλεκτρολύτες, δηκλαδή το υλικό που άγει τον ηλεκτρισμό, έχουν τη μορφή ενός κολλώδους υγρού, αλλά μια μπαταρία στερεάς κατάστασης αποτελείται από λεπτά στρώματα στερεών ηλεκτρολυτών. Αυτό τις καθιστά ασφαλέστερες και πιο σταθερές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες μπορεί να γίνουν ασταθείς και εύφλεκτες σε υψηλές θερμοκρασίες.
Η μεγαλύτερη σταθερότητα καθιστά επίσης μια μπαταρία στερεάς κατάστασης πιο ικανή να δέχεται φόρτιση σε υψηλές ταχύτητες, ώστε να μπορεί να γεμίζει ταχύτερα από μια μπαταρία ιόντων λιθίου.
Τέλος, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι πιο πυκνές σε ενέργεια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οπότε θα έχετε μεγαλύτερη εμβέλεια από μια μπαταρία στερεάς κατάστασης σε σύγκριση με μια μπαταρία ιόντων λιθίου του ίδιου μεγέθους.