Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν μια σειρά από προκλήσεις όταν πρόκειται να παράγουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης στην κλίμακα και στον όγκο που απαιτούνται για ευρεία χρήση στα EV.
Ενώ είναι σχετικά απλό να παραχθεί ένα μόνο στοιχείο στερεάς κατάστασης σε ένα εργαστήριο, η κλιμάκωση της παραγωγής είναι πιο δύσκολη.
Ωστόσο, επί του παρόντος αφιερώνεται τεράστιο ποσό προσπαθειών και πόρων για να ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις και να γίνουν προσιτές, αποτελεσματικές και αξιόπιστες μπαταρίες στερεάς κατάστασης πραγματικότητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2020.
Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης για την ηλεκτροκίνηση “Ambition 2030”, η Nissan επιβεβαίωσε ότι θέλει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες στερεάς κατάστασης μέχρι το 2028 και μάλιστα μας έδωσε την πρώτη μας ματιά σε ένα πρωτότυπο εργοστάσιο παραγωγής.
Η μάρκα ελπίζει να έχει ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας που θα παράγει την τεχνολογία ήδη από το 2024. Η Nissan θέλει επίσης να μειώσει το κόστος των μπαταριών στερεάς κατάστασης σε επίπεδο που θα εξαλείψει το χάσμα τιμών μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Honda πιστεύει επίσης ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, και αναμένει να κυκλοφορήσει ένα EV με κινητήρα στερεάς κατάστασης κατά το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας. Μια άλλη πιθανή εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής περιλαμβάνει μια σειρά προσιτών EVs πάνω στα οποία εργάζεται με τη General Motors (στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων οι μάρκες Chevrolet και Cadillac).
Τόσο ο όμιλος Stellantis όσο και η Mercedes έχουν επενδύσει στην Factorial, μια εταιρεία που αναπτύσσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης για εφαρμογές μεταφορών. Η Stellantis στοχεύει στο 2026 για την εισαγωγή “της πρώτης ανταγωνιστικής τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης”, ενώ η Mercedes λέει ότι “στοχεύει να ενσωματώσει την τεχνολογία σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων ως μέρος μιας μικρής σειράς μέσα στην επόμενη πενταετία”.
H Toyota (σε συνεργασία με την Panasonic) και η Volkswagen (σε συνεργασία με την QuantumScape), μαζί με τη Ford και τη BMW (σε συνεργασία με την Solid Power), τη Hyundai (σε συνεργασία με την SolidEnergy Systems) και την εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών Samsung, όλες έχουν έρευνα για μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε εξέλιξη. Θα είναι θέμα χρόνου να ξεπεραστούν τα τεχνικά εμπόδια που αναφέρθηκαν παραπάνω και τα πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεάς κατάστασης να είναι διαθέσιμα σε κάθε οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου.