Κατά τη μετάβαση από το θερμικό αυτοκίνητο στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υπάρχουν πολύ λιγότερα εξαρτήματα και λιγότερη ανάγκη για σέρβις.
Χάρη στα ηλεκτρονικά, μπορεί κανείς να πάρει μια ιδέα για την κατάσταση του ηλεκτρικού συστήματος και των μπαταριών μέσω μιας σειράς παραμέτρων. Κάποια από τα στοιχεία για την υγεία των μπαταριών μπορούν να ληφθούν μέσω της θύρας OBD2, αλλά τα βύσματα μπορούν επίσης να αποκαλύψουν πρόσθετες πληροφορίες.
Ο γερμανικός προμηθευτής Mahle συνεργάζεται με τη volytica σε μια λύση λογισμικού και υλικού που επιτρέπει τη διάγνωση της μπαταρίας και με τους δύο τρόπους, μέσω OBD και μέσω βύσματος. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιεί ειδικούς φορτιστές που μπορούν να λάβουν πρόσθετα δεδομένα μέσω του καλωδίου. Δεν μεταδίδεται μόνο ηλεκτρική ενέργεια από τη μία πλευρά στην άλλη, αλλά ανταλλάσσονται και πληροφορίες ελέγχου.
Η Mahle ελπίζει να είναι σε θέση να προσφέρει αυτή τη λύση εντός του 2022, ώστε τα συνεργεία και τελικά οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα την υγεία των μπαταριών. Αυτό θα καταστήσει δυνατή την πρόβλεψη των αναγκών διορθωτικής συντήρησης, ακόμη και την επαναχρησιμοποίησή τους για δεύτερη χρήση πριν από την πλήρη ανακύκλωσή τους.
Οι διαγνωστικές πληροφορίες μεταφορτώνονται στο Διαδίκτυο για μεταγενέστερη αναφορά, επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών συστοιχιών μπαταριών υπό παρόμοιες συνθήκες χιλιομέτρων και ηλικίας. Για παράδειγμα, τα δεδομένα αυτά μπορούν να καθορίσουν αν οι μπαταρίες αντέχουν μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα ή εκατοντάδες χιλιάδες, ανάλογα με τις παραμέτρους υγείας και με βάση τις πληροφορίες που συλλέγονται.
Δεδομένου ότι τα δεδομένα αυτά λαμβάνονται από τα οχήματα, πρόκειται για ένα τεχνολογικά ουδέτερο σύστημα που είναι ξένο προς τους κατασκευαστές, στο οποίο δεν συμμετέχουν η Mahle και η volytica. Τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι ένα πρώτο βήμα , ο επόμενος στόχος είναι να ασχοληθούμε με ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία, ακόμα σε μικρότερο αριθμό, αλλά με πολλές μπαταρίες.
Η διαφάνεια που υπόσχεται το σύστημα, διαβεβαιώνουν οι δημιουργοί του, θα διευκολύνει την ενεργειακή μετάβαση, καθώς υπάρχουν πιο αξιόπιστα και εύκολα διαθέσιμα δεδομένα από αυτά που παρέχουν οι κατασκευαστές, παρέχοντας ηρεμία στους χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων. Το διαγνωστικό τεστ θα διαρκεί περίπου 10 λεπτά, ενώ υπολογίζεται ότι η τεχνολογία αυτή μπορεί να εξοικονομήσει μπαταρίες αξίας 50.000 εκατομμυρίων ευρώ για δεύτερη χρήση για άλλα πέντε χρόνια.