Το Dacia Spring έγινε αμέσως επιτυχία στην Ευρώπη. Αυτό το ταπεινό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες της μητρικής του εταιρείας, του ομίλου Renault, καθώς βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για αρκετούς μήνες σε χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία, καθώς και στην εγχώρια αγορά της Dacia, τη Ρουμανία.
Το κλειδί της επιτυχίας του; Χαμηλότερες τιμές από οποιονδήποτε από τους ανταγωνιστές του. Η δημοτικότητα του μοντέλου είναι τέτοια που, νωρίτερα φέτος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, πήρε την απόφαση να λανσάρει τη δεύτερη γενιά του το 2024, πράγμα ασυνήθιστο για ένα αυτοκίνητο που ξεκίνησε να πωλείται πέρυσι.
Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Dacia Spring προέρχεται από το Renault Kwid, ένα αυτοκίνητο χαμηλού κόστους που λανσαρίστηκε στην Ινδία το 2015. Τα… χρόνια του φάνηκαν ξεκάθαρα στα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP, όπου πρόσφατα απέσπασε βαθμολογία μόλις ενός αστεριού. Είναι επίσης ένα αυτοκίνητο με πολύ περιορισμένες επιδόσεις, καθώς ο κινητήρας των 45 ίππων (33 kW) και 125 Nm είναι πολύ περιορισμένος εκτός αστικού περιβάλλοντος (τα 0-100 km/h είναι 19,1 δευτερόλεπτα).
Οι φήμες λένε ότι, εκτός από ένα ισχυρότερο σύστημα κίνησης, η δεύτερη γενιά του Dacia Spring θα μπορούσε να διαθέτει ένα πιο ικανό πακέτο μπαταριών, το οποίο θα αύξανε την αυτονομία του από τα 230 km που είναι σήμερα, σε περίπου 300 km. Επιπλέον, δεν αποκλείεται η παραγωγή να μεταφερθεί από την Κίνα στην Ευρώπη, καθώς το Novo Mesto (Σλοβενία) θα σταματήσει την παραγωγή του Twingo περίπου εκείνη την περίοδο.
Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το εισαγωγικό Renault 5, εξοπλισμένο με ένα πακέτο 42 kWh, θα έχει πολύ παρόμοια εμβέλεια. Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες πληροφορίες, είναι πιθανό η Dacia να χρησιμοποιήσει κυψέλες LFP αντί για τις κυψέλες NCM της Renault, οι οποίες είναι πιο προσιτές, αλλά προσφέρουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.