Η Mercedes έχει θέσει έναν ξεκάθαρο στόχο για κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων και στην ευρωπαϊκή αγορά, μέχρι το 2030 θα διαθέτει αστικά λεωφορεία με ουδέτερο ισοζύγιο CO2.
Η Daimler θα έχει έτοιμο το πρώτο 100% ηλεκτρικό υπεραστικό λεωφορείο το 2025, δεν γνωρίζουμε την αναμενόμενη εμβέλεια, ενώ η έκδοση με κυψέλες καυσίμου θα χρειαστεί λίγο περισσότερο χρόνο, αλλά θα είναι έτοιμη πριν από το 2030.
Η Daimler έχει τη Volvo ως βιομηχανικό εταίρο για να αποκτήσει τις δικές της κυψέλες καυσίμου, ενώ στο μεταξύ αντλεί από έναν άλλο προμηθευτή, την Toyota.
Επιπλέον, η Daimler στοχεύει να είναι κάτι περισσότερο από ένας απλός πωλητής ηλεκτρικών λεωφορείων, προσφέροντας ένα πλήρες οικοσύστημα λύσεων. Με άλλα λόγια, πουλάει το λεωφορείο, βοηθά στο σχεδιασμό της δικής της υποδομής φόρτισης, παρέχει εργαλεία για τη διαχείρισή της, επιβλέπει την προσαρμογή των αμαξοστασίων και εκπαιδεύει το προσωπικό.
Σήμερα, η Mercedes-Benz διαθέτει μόνο ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, το eCitaro, το οποίο παράγεται από το 2018 και κυκλοφορούν 600 μονάδες. Από το επόμενο έτος, θα λάβει μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου TFCM2-F-60 της Toyota, η οποία θα λειτουργεί ως παράγοντας επέκτασης της αυτονομίας. Η λύση αυτή θεωρήθηκε βέλτιστη σε σύγκριση με την προσθήκη περισσότερων μπαταριών. Οι δεξαμενές υδρογόνου θα λειτουργούν σε μέση πίεση, 350 bar και σε αέρια κατάσταση, και θα βρίσκονται στην οροφή. Οι τοπικές εκπομπές είναι απλοί υδρατμοί.
Επιπλέον, η έκδοση με μπαταρία, η οποία δεν θα καταργηθεί, θα αναβαθμιστεί σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους. Διατηρώντας το ίδιο βάρος, οι νέες μπαταρίες Akasol επιτρέπουν την αποθήκευση 50% περισσότερης ενέργειας, αυξάνοντας την αυτονομία στα 280 χιλιόμετρα. Οι ίδιες μπαταρίες θα τοποθετηθούν στο eCitaro με επέκταση της αυτονομίας με υδρογόνο και στο πλαίσιο eO500U για τη Βραζιλία.