Παρά την ανακοίνωση της Γερμανίας ότι το 2023 θα αρχίσει να καταργεί σταδιακά τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξεκινώντας με την κατάργηση των κινήτρων για τα plug-in υβριδικά, η κυβέρνηση ζητά το ακριβώς αντίθετο.

Αύξηση των επιδοτήσεων για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών, αλλά και για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης ορυκτών καυσίμων.

Σύμφωνα με την κορυφαία οικονομική εφημερίδα της Γερμανίας Handelsblatt, ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing συνέταξε έκθεση για την κυβέρνηση στην οποία υποστηρίζει τη σημαντική παράταση και αύξηση των επιδοτήσεων για την αγορά αυτοκινήτων με μπαταρία ή υδρογόνο μέχρι το 2027.

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μέγιστη τιμή 40.000 ευρώ θα πρέπει να λάβει 10.800 ευρώ ενίσχυση από την κυβέρνηση, σε σύγκριση με τα 6.000 ευρώ που είναι σήμερα. Ένα ποσό στο οποίο θα προστεθούν τα 3.000 ευρώ που παρέχονται από τους κατασκευαστές. Συνολικά, περισσότερο από το 30% της αξίας του οχήματος.

Εν τω μεταξύ, τα μοντέλα με τιμές άνω των 40.000 ευρώ και μέχρι το μέγιστο των 60.000 ευρώ θα έχουν επίσης επιδοτήσεις έως και 8.400 ευρώ. Αυτό θα σήμαινε αύξηση σχεδόν 70% σε σχέση με τα σημερινά στοιχεία.

Εάν επιβεβαιωθούν αυτά τα στοιχεία, ένα μοντέλο όπως το Opel Corsa-e θα μπορούσε να έχει τιμή αγοράς 19.000 ευρώ, δηλαδή σχεδόν χίλια ευρώ λιγότερα από τη φθηνότερη βενζινοκίνητη έκδοση, την έκδοση 1.2 75 ίππων. Για μια έκδοση του Corsa με 136 ίππους θα πρέπει να επιλέξετε τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα 1.2 turbo με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος κοστολογείται στη Γερμανία στα 26.450 ευρώ.

Το σχέδιο του ομοσπονδιακού υπουργού Μεταφορών περιλαμβάνει επίσης 53 άλλα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών και της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων κονδυλίων για την έρευνα και την ανάπτυξη τρόπων για την ολοκλήρωση πτήσεων χωρίς εκπομπές ρύπων, την ψηφιοποίηση και την ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων, την επέκταση των περιφερειακών τρένων κ.ο.κ.

Μια πρωτοβουλία που θα έχει ως κύριο επιχείρημα υπέρ της την επικείμενη έκτη δέσμη κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία, στην οποία προβλέπεται η απαγόρευση των εισαγωγών πετρελαίου από τη χώρα αυτή. Κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει την τιμή ενός βαρελιού πετρελαίου και όπου η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να διαδραματίσει βασικό ρόλο, όχι μακροπρόθεσμα, αλλά το συντομότερο δυνατό.

Share: