Μία από τις κύριες επικρίσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το τι θα συμβεί όταν οι μπαταρίες τους φτάσουν στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους. Τι θα συμβεί με αυτά τα απόβλητα. Η λύση είναι η ανακύκλωση.
Ένας παράγοντας που η Tesla έχει κατανοήσει ότι είναι κρίσιμος και έχει ξεκινήσει να εργάζεται το 2019 για την ανάκτηση των υλικών από τις μπαταρίες των αυτοκινήτων της. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου μπαταρίες για ανακύκλωση.
Είναι γεγονός ότι προς το παρόν υπάρχουν πολύ λίγες μπαταρίες που φτάνουν στη διαδικασία ανακύκλωσης. Η Tesla εκτιμά πως καταφέρνει να ανακτήσει έως και το 92% των συστατικών που τα διαμορφώνουν.
Κατά το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της γραμμής ανάκτησης εξαρτημάτων μπαταριών, το 2020, η Tesla κατάφερε να ανακυκλώσει 1.300 τόνους νικελίου, 400 τόνους χαλκού και 80 τόνους κοβαλτίου από τις κυψέλες.
Το 2021, η Tesla αύξησε την ανακύκλωσή της σε 1.500 τόνους νικελίου, 300 τόνους χαλκού και 200 τόνους κοβαλτίου.
Είναι ενδιαφέρον ότι η ανάκτηση χαλκού μειώθηκε, αλλά αυτή του κοβαλτίου αυξήθηκε σημαντικά. Με την τρέχουσα τιμή των 80.000 δολαρίων ανά τόνο κοβαλτίου, η Tesla ανέκτησε το ισοδύναμο των 16 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, γλιτώνοντας την ανάγκη εισαγωγής αυτού του σπάνιου και ακριβού υλικού από τόσο μακρινά από τα εργοστάσιά της, όπως η Δημοκρατία του Κονγκό, η Ρωσία και η Αυστραλία.
Από την πλευρά του, από την ανάκτηση νικελίου, το κόστος του οποίου ξεπερνά τα 100.000 δολάρια ανά τόνο, η Tesla εξοικονόμησε ένα ποσό της τάξης των περίπου 45 εκατομμυρίων δολαρίων. Μια οικονομική εξοικονόμηση που, όπως το κοβάλτιο ή ο χαλκός, προστίθεται στην περιβαλλοντική εξοικονόμηση από την ανάγκη εξόρυξης, επεξεργασίας και μεταφοράς αυτών των βασικών συστατικών ξανά.
Η Tesla επιβεβαίωσε επίσης τη συνεχή αύξηση της δυναμικότητας ανακύκλωσης, φτάνοντας τους 50 τόνους την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2021, το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κατασκευαστής είναι να αυξήσει επίσης τον αριθμό των μπαταριών προς ανακύκλωση.
Η αμερικανική μάρκα έχει δηλώσει ότι οι περισσότερες μπαταρίες που λαμβάνει προέρχονται είτε από τον δικό της στόλο της Tesla, κυρίως από προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης, είτε από επαγγελματικούς στόλους, όπως αυτούς των ταξί. Αλλά σχεδόν καμία μπαταρία δεν προέρχεται από ιδιώτες πελάτες.