Στα τέλη του περασμένου έτους, η Mercedes-Benz παρουσίασε το Concept EQG, ένα πρωτότυπο που προανήγγειλε την άφιξη ενός 100% ηλεκτρικού SUV στη γκάμα της μάρκας.
Το Mercedes-Benz EQG θα αρχίσει να παράγεται το 2024 και θα είναι, σε γενικές γραμμές, η ηλεκτρική έκδοση της θρυλικής G-Class, η οποία παράγεται από το 1979.
Παρόλο που το EQG θα διατηρήσει την τετραγωνισμένη αισθητική της G-Class, το σύστημα κίνησής του θα είναι πρωτότυπο, καθώς θα χρησιμοποιεί τέσσερις ανεξάρτητα ελεγχόμενους ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά τροχό. Θα διαθέτει επίσης κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων, το ένα εκ των οποίων θα λειτουργεί ως ένα είδος μειωτήρα.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι από το 2025 το EQG θα αποκτήσει μια έκδοση με μεγαλύτερη εμβέλεια από το βασικό μοντέλο, η οποία θα είναι εξοπλισμένη με προηγμένες μπαταρίες της Sila Nanotechnologies με άνοδο που κυριαρχεί το πυρίτιο.
Η τεχνολογία αυτή παρέχει ενεργειακή πυκνότητα 20-40% υψηλότερη από τις κυψέλες που διατίθενται σήμερα στην αγορά, ξεπερνώντας τα 800 Wh/L. Σήμερα, οι περισσότερες μπαταρίες χρησιμοποιούν ανόδους γραφίτη.
Η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε τη χρήση των κυψελών της Sila Nanotechnologies, αν και είναι επίσης γνωστό ότι συνεργάζεται με την BMW.
Η χρήση αυτών των μπαταριών θα διασφαλίσει ότι το EQG δεν θα επιβαρυνθεί υπερβολικά, καθώς η G-Class από την οποία θα προέρχεται είναι ήδη ένα βαρύ μοντέλο. Επιπλέον, η χρήση μπαταριών υψηλής χωρητικότητας θα είναι απαραίτητη για την επίτευξη ανταγωνιστικής εμβέλειας, καθώς η αεροδυναμική του δεν θα είναι ιδανική για χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.