Σύμφωνα με μελέτη της InfluenceMap, οι τρεις μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda, Nissan και Toyota είναι οι λιγότερο προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση: μέχρι το 2029, το 18% της παγκόσμιας παραγωγής της Honda θα είναι ηλεκτρικά οχήματα, ανάμεσα στη Nissan (22%) και την Toyota (14%).
Η Hyundai θα είναι μέχρι τότε περίπου 27%, η Ford 36% και η Volkswagen 43%. Τα στοιχεία αυτά βασίζονται σε μια σειρά εκτιμήσεων της IHS Markit. Λόγω της υστέρησης των εγχώριων εμπορικών σημάτων της, το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιαπωνία είναι σήμερα μόλις 1%, πολύ πίσω από την Κίνα ή την Ευρώπη.
Η Honda ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα επενδύσει σχεδόν 40 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα δέκα χρόνια στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό. Αυτό θα της επιτρέψει να έχει μια παγκόσμια προσφορά 30 ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες μέχρι το τέλος της δεκαετίας, φτάνοντας σε παραγωγική ικανότητα 2 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το 2030.
Η Nissan, πρωτοπόρος στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία, θέλει να ανακτήσει τον ηγετικό της ρόλο στην αγορά, γι’ αυτό και θα επενδύσει 18 δισεκατομμύρια δολάρια για να επιταχύνει τα σχέδια ηλεκτροκίνησης. Ως αποτέλεσμα, θα λανσάρει 23 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το οικονομικό έτος 2030, εκ των οποίων τα 15 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά e-POWER.
Η Toyota σχεδιάζει να διαθέσει στην αγορά 30 μοντέλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2030, φτάνοντας σε πωλήσεις 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία. Όπως η Honda και η Nissan, η ιαπωνική εταιρεία επενδύει πολλούς πόρους στην ανάπτυξη μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη, μιας τεχνολογίας που θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο καμπής στον κλάδο χάρη στην υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και τους μειωμένους χρόνους φόρτισης σε σύγκριση με τις διαθέσιμες σήμερα τεχνολογίες.