Οι Stellantis N.V. και Controlled Thermal Resources Ltd. (CTR) ανακοίνωσαν τη συμφωνία που προβλέπει ότι η CTR θα προμηθεύει τη Stellantis με υδροξείδιο του λιθίου, το οποίο θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή μπαταριών εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Stellantis που παράγονται στη Β. Αμερική.

Το πρόγραμμα “Hell’s Kitchen Project” της CTR στην Καλιφόρνια ανακτά λίθιο από γεωθερμικές πηγές αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ατμό με στόχο την παραγωγή προϊόντων λιθίου τα οποία απαιτούνται για την παραγωγή των μπαταριών των αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη τεχνική επιτρέπει την παραγωγή χωρίς την ανάγκη μεθόδων που είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον ή απαιτούν τη χρήση ορυκτών καυσίμων.

Στις Η.Π.Α η Stellantis ήδη ακολουθεί μια δυναμική πορεία στην παραγωγή εξηλεκτρισμένων οχημάτων, με τα Plug-in Hybrid Jeep Wrangler 4xe και Grand Cherokee 4xe, ενώ στο πλαίσιο της ανακοίνωσης του στρατηγικού πλάνου Dare Forward 2030 του Ομίλου, ο κ. Tavares αποκάλυψε τα σχέδια του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού pick-up Ram 1500.

Το πλάνο επίσης προβλέπει η Stellantis μέχρι το 2030 να έχει ετήσια παραγωγή 5 εκατομμυρίων εξηλεκτρισμένων οχημάτων, με το 100% των πωλήσεων στην Ευρώπη να αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα και το 50% των πωλήσεων στη Β. Αμερική να αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα.

Η Jeep στην Ευρώπη έχει προχωρήσει ήδη στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των επιβατικών της μοντέλων (Renegade, Compass και Wrangler), χάρη στο υβριδικό σύστημα e-Hybrid και το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe. Τη γκάμα θα συμπληρώσει το νέο Grand Cherokee 4xe, ενώ ήδη η μάρκα έχει αποκαλύψει και το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της.

Μέσω μιας δεκαετούς συμφωνίας, η CTR θα προμηθεύει τη Stellantis με έως και 25.000 μετρικούς τόνους το χρόνο υδροξειδίου του λιθίου, το οποίο θα παράγετε με τη βοήθεια γεωθερμικής ενέργειας. Στα τέλη του περασμένου έτους η  Stellantis είχε ανακοινώσει μια αντίστοιχη συμφωνία, η οποία θα υποστηρίξει την παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη. 

Share: