Οι περισσότεροι κατασκευαστές επαναπροσδιορίζουν την εμπορική τους στρατηγική προκειμένου να βελτιώσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεών τους: οι μεγάλοι όμιλοι δίνουν προτεραιότητα στα περιθώρια κέρδους έναντι του όγκου, δηλαδή στοχεύουν στην πώληση λιγότερων αλλά ακριβότερων αυτοκινήτων.
Άμεση συνέπεια αυτού είναι η ταχεία εξαφάνιση των αυτοκινήτων πόλης, μιας κατηγορίας που ήταν δημοφιλής στην Ευρώπη για δεκαετίες, αλλά δεν ενδιαφέρει πλέον τους κατασκευαστές, επειδή τα μικρά αυτοκίνητα «δεν βγάζουν λεφτά». Αυτό είναι ιδιαίτερα ειρωνικό αν αναλογιστεί κανείς ότι η ταχεία ηλεκτροκίνηση της αγοράς υποτίθεται ότι θα ωφελήσει αυτά τα αυτοκίνητα πόλης.
Πολλά αυτοκίνητα πόλης εξαφανίστηκαν το τελευταίο διάστημα και βραχυπρόθεσμα η κατάσταση θα χειροτερέψει ακόμη περισσότερο, καθώς τα SEAT Mii, Skoda Citigo, Renault Twingo και Volkswagen up! θα καταργηθούν μεταξύ 2024 και 2025. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε τη μεταμόρφωση του FIAT Panda, ενός από τους ηγέτες της κατηγορίας, το οποίο θα αυξηθεί σε μέγεθος και θα μετακινηθεί στην κατηγορία Β στην επόμενη γενιά του.
Στην πράξη, μόνο οι ασιατικοί κατασκευαστές (Hyundai i10, KIA Picanto, Suzuki Ignis, Toyota Aygo X Cross) θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται στην κατηγορία Α. Ωστόσο, θα υπάρξουν δύο εξαιρέσεις ριζικά αντίθετης φύσης: το Dacia Spring, ένα αυτοκίνητο πόλης χαμηλού κόστους, και το FIAT 500, ένα δημοφιλές premium μοντέλο.
Το FIAT 500 ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία το 2021 και η νέα γενιά του διατίθεται αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση.
Όλα δείχνουν ότι το FIAT 500 θα γίνει το μοναδικό μοντέλο του ομίλου Stellantis στην κατηγορία Α σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μάλιστα, πρόσφατα επιβεβαιώθηκε ότι η κύρια διαφορά μεταξύ της Citroën και της FIAT, των δύο γενικών εμπορικών σημάτων του ομίλου, θα είναι ότι η πρώτη θα έχει μοντέλα στην κατηγορία D, ενώ η δεύτερη θα είναι η μόνη στην κατηγορία Α.
Επιπλέον, το μέλλον του 500 είναι επίσης εξασφαλισμένο μεσομακροπρόθεσμα, καθώς η μελλοντική αρθρωτή πλατφόρμα STLA Small θα επιτρέψει την ανάπτυξη οχημάτων μήκους μεταξύ 3,5 και 4,35 μέτρων (δηλαδή στα τμήματα A, B και C). Συνεπώς, η επόμενη γενιά 500 θα μοιράζεται τη βάση της με μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα, γεγονός που θα εξασφαλίσει την κερδοφορία της και συνεπώς τη συνέχειά της.