Η θεμελιώδης οικονομική θεωρεία αναφέρει ότι όταν η προσφορά και η ζήτηση δεν βρίσκουν σημείο ισορροπίας, η τιμή αυξάνεται μέχρι να προσαρμοστεί.
Κι εσχάτως, λόγω της κρίσης των ημιαγωγών και φυσικά λόγω των εξελίξεων στο ουκρανικό μέτωπο, πολλοί ιδιοκτήτες EV ζητούν περισσότερα χρήματα για να πουλήσουντα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους, από ό,τι κοστίζουν αυτά καινούργια! Κι αυτό εξαιτίας του ότι υπάρχουν λίστες αναμονής αρκετών μηνών για την απόκτηση ενός καινούριου οχήματος.
Όταν αυτή η επιχείρηση γίνεται σε βάρος κρατικών επιδοτήσεων, τότε πρόκειται για απάτη εις βάρος των φορολογουμένων. Για το λόγο αυτό η Γαλλία έχει αυστηροποιήσει τους κανόνες για να δικαιούται κανείς την επιδότηση αγοράς: πρέπει να έχει το αυτοκίνητο στην κατοχή του για ένα χρόνο, όχι για έξι μήνες, και να διανύει τουλάχιστον 6.000 χιλιόμετρα στην περίπτωση των επιβατικών αυτοκινήτων.
Η νομική μεταρρύθμιση τέθηκε σε ισχύ με τη δημοσίευσή της στην αντίστοιχη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η μη εκπλήρωση των απαιτήσεων αυτών θα έχει ως αποτέλεσμα την επιστροφή της ενίσχυσης στη γαλλική κυβέρνηση. Άλλωστε οι Γάλλοι έχουν μερικά από τα υψηλότερα κίνητρα στην Ευρώπη για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Από την άλλη πλευρά, οι επιτήδειοι έμποροι περιορίζονται μέχρι ένα ορισμένο επίπεδο τιμών, καθώς πάνω από τα 60.000 ευρώ δεν υπάρχει κρατική επιδότηση, οπότε δεν είναι πλέον νόμιμη η μεταπώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με σκοπό το κέρδος, ενώ η ενίσχυση πρέπει να επιστραφεί εάν ο δικαιούχος δεν πρόκειται να τη χρησιμοποιήσει, με άλλα λόγια.
Για να λάβετε 6.000 ευρώ ενίσχυση, πρέπει να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξίας κάτω των 45.000 ευρώ, γι’ αυτό και αρκετές μάρκες έκαναν προσαρμογές για να φέρουν τα αυτοκίνητά τους εντός των κινήτρων, όπως η Renault με το ηλεκτρικό Mégane ή η Tesla με το Model 3, μέχρι που αναγκάστηκαν να προβούν σε νέα αύξηση των τιμών λόγω της αύξησης των πρώτων υλών. Για τιμές μεταξύ 45.000 και 60.000 ευρώ η ενίσχυση είναι μόνο 1.000 ευρώ, το ίδιο ποσό που δίνεται και στα plug-in υβριδικά.