Οι νομοθέτες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισαν την Τετάρτη υπέρ της ουσιαστικής απαγόρευσης στην ΕΕ της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, απορρίπτοντας τις προσπάθειες αποδυνάμωσης της πρότασης για την ταχύτερη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η ψηφοφορία υποστηρίζει έναν βασικό πυλώνα των σχεδίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των καθαρών εκπομπών που θερμαίνουν τον πλανήτη κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990. Ένας στόχος που απαιτεί ταχύτερη μείωση των εκπομπών από τη βιομηχανία, την ενέργεια και τις μεταφορές.

Οι νομοθέτες υποστήριξαν μια πρόταση, η οποία διατυπώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, για την απαίτηση 100% μείωσης των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035, γεγονός που θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στην ΕΕ από την ημερομηνία αυτή.

Οι προσπάθειες ορισμένων νομοθετών να αποδυναμώσουν τον στόχο σε μείωση κατά 90% του CO2 έως το 2035 απορρίφθηκαν.

Ο νόμος δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Η ψηφοφορία της Τετάρτης επιβεβαιώνει τη θέση του κοινοβουλίου για τις επερχόμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ σχετικά με τον τελικό νόμο.

Στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρυνθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σημαντικά στην ηλεκτροκίνηση, υποβοηθούμενες από έναν άλλο νόμο της ΕΕ που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημοσίως το σχέδιο της ΕΕ για τη διακοπή των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, ενώ άλλοι, όπως η Volkswagen, στοχεύουν να σταματήσουν να πωλούν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως την ίδια ημερομηνία.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά οχήματα αποτέλεσαν το 18% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, αν και οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν το έτος εν μέσω ελλείψεων ημιαγωγών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Share: