Νέα ανάλυση δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι τα μισά από όλα τα σημεία φόρτισης για EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι συγκεντρωμένα σε δύο μόνο χώρες, την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000).

Οι δύο αυτές χώρες αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Οι άλλοι μισοί από όλους τους φορτιστές είναι διάσπαρτοι στις υπόλοιπες 25 χώρες, καλύπτοντας το 90% της επιφάνειας της Ηπείρου. Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, μολονότι καταλαμβάνει το 3,2% της επιφάνειας της ευρωπαϊκής Ηπείρου, διαθέτει μόλις το 0,2% των ενεργών φορτιστών της περιοχής.

Το χάσμα μεταξύ των χωρών που βρίσκονται στην κορυφή και στον πάτο της κατάταξης είναι τεράστιο. Η Ολλανδία, η χώρα με τις περισσότερες υποδομές. διαθέτει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές, όπως την Κύπρο, με μόλις 57 σημεία φόρτισης! Μόνο οι Ολλανδοί διαθέτουν τόσους φορτιστές όσους 23 κράτη μέλη μαζί.

Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης από τη μία πλευρά και των χωρών της δυτικής Ευρώπης από την άλλη. Για παράδειγμα, μια σημαντική χώρα όπως η Ρουμανία, η οποία γεωγραφικά είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, διαθέτει μόνο το 0,4% του συνόλου των σημείων φόρτισης της ΕΕ.

Παρόλο που υπήρξε μεγάλη αύξηση του αριθμού των σημείων φόρτισης στην ΕΕ κατά την τελευταία πενταετία (+180%), ο συνολικός αριθμός (307.000) υπολείπεται κατά πολύ του απαιτούμενου.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι θα χρειαστούν έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές αύξηση σε λιγότερο από 10 χρόνια.

Ο κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, προορίζεται να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Ωστόσο, το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές, λέει η ACEA.

 

Οι 5 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές

Ολλανδία (90.284)

Γερμανία (59.410)

Γαλλία (37.128)

Σουηδία (25.197)

Ιταλία (23.543)

 

Οι 5 χώρες με τους λιγότερους φορτιστές

Κύπρος (57)

Μάλτα (98)

Λιθουανία (207)

Εσθονία (385)

Λετονία (420)

Share: