Η Ιαπωνία πιέζει να αφαιρεθεί ο στόχος για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών από το ανακοινωθέν της G7 που αναμένεται αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με προτεινόμενο σχέδιο που είδε το Reuters, μια κίνηση που θα αποδυναμώσει τη διατύπωση σχετικά με την κλιματική αλλαγή από τη σύνοδο κορυφής των ηγετών στη Γερμανία.
Η πίεση από το Τόκιο, σημαίνον μέλος της Ομάδας των Επτά πλουσίων εθνών, ασκείται καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τον έλεγχο των πράσινων επενδυτών, οι οποίοι λένε ότι έχει αργήσει να υιοθετήσει τα οχήματα μηδενικών εκπομπών και έχει ασκήσει πιέσεις κατά των κανονισμών που θα ενθάρρυναν την ταχύτερη μετάβαση στην τεχνολογία.
Το Reuters ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι ο επικεφαλής της Toyota άσκησε πιέσεις στην ιαπωνική κυβέρνηση για να καταστήσει σαφές ότι υποστηρίζει τα υβριδικά οχήματα όσο και τα ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών με μπαταρία. Οι ηγέτες της G7 συναντώνται στις Βαυαρικές Άλπεις για μια σύνοδο κορυφής όπου η κλιματική αλλαγή περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη. διαβάστε περισσότερα
Η Ιαπωνία πρότεινε να αφαιρεθεί η αναφορά σε έναν “συλλογικό στόχο για τουλάχιστον 50% οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030”, σύμφωνα με ένα προσχέδιο του ανακοινωθέντος που εξέτασε το Reuters.
Στη θέση της πρότεινε έναν λιγότερο συγκεκριμένο στόχο για τη “σημαντική αύξηση της πώλησης, του μεριδίου και της υιοθέτησης ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών, αναγνωρίζοντας το εύρος των τρόπων που υιοθετούν τα μέλη για να προσεγγίσουν αυτούς τους στόχους”, σύμφωνα με το σχέδιο.
Τόσο το λόμπι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία Toyota λένε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πρέπει να περιορίζονται σε συγκεκριμένες τεχνολογίες και ότι χρειάζεται να διατηρήσουν μια σειρά επιλογών για την επίτευξη του στόχου της ουδετερότητας ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2050.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις, έχει δηλώσει ότι τα ορυκτά καύσιμα και όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι το πρόβλημα. Εκτός από τα υβριδικά που έκανε δημοφιλή πριν από δύο και πλέον δεκαετίες με το Prius, υπερασπίζεται επίσης την τεχνολογία υδρογόνου, αν και αυτή δεν έχει μέχρι στιγμής επικρατήσει με τον τρόπο που έχουν επικρατήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.