Αλήθεια, πόσες φορές έχετε προσπαθήσει να συνδέσετε το καλώδιο του EV σας με την παροχή ρεύματος και συνειδητοποιείτε ότι το μήκος του καλωδίου είναι μικρό;
Η μελέτη του «The Car Expert» φέρνει στο τραπέζι ένα πρόβλημα που πολλοί κατασκευαστές δεν λαμβάνουν υπόψη τους και αυτό είναι το μήκος των καλωδίων φόρτισης που παραδίδουν με τα οχήματά τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν στους πελάτες τους ένα καλώδιο που έχει κατά μέσο όρο μήκος 4 μέτρα. Ένας αριθμός σαφώς μικρότερος από το ιδανικό, ο οποίος σε ορισμένες περιπτώσεις όπως η FIAT είναι ακόμη μικρότερος, παραμένοντας στα 3,8 μέτρα μήκος!
Άλλες μάρκες προσφέρουν ένα μακρύτερο καλώδιο, αλλά με επιπλέον κόστος μεταξύ 400 και 600 ευρώ. Κάτι πραγματικά εντυπωσιακό αν λάβουμε υπόψη το υψηλό κόστος των αυτοκινήτων, το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά τις 70.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η μόνη μάρκα που περνάει με άριστα από αυτή την άποψη είναι η Polestar, καθώς προσφέρει ένα καλώδιο φόρτισης 7 μέτρων ως στάνταρ.
Ακολουθεί η Renault, με 6,5 μέτρα, και στη συνέχεια μια ομάδα που φτάνει σε ένα ποσοστό που θα έπρεπε να είναι το ιδανικό σύμφωνα με τους χρήστες, ήτοι τα έξι μέτρα. Ανάμεσά τους είναι η Audi, η Nissan, η Opel, η Peugeot, η Skoda και η Volkswagen.
Οι πιο πίσω με καλώδια μήκους μεταξύ 3,8 και 4,5 μέτρων είναι μάρκες όπως η Tesla, η FIAT και η Mercedes-Benz . Κάποια καλώδια που μπορεί να κάνουν την επαναφόρτιση σε δημόσιους σταθμούς περίπλοκη, ειδικά αν λάβουμε υπόψη στην περίπτωση της Tesla και της Mercedes, τα οποία στα μοντέλα τους είναι πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα από το FIAT 500.
Ποιο μέγεθος είναι το ιδανικό; Σύμφωνα με την εμπειρία μας, όσο μακρύτερο τόσο το καλύτερο, δεδομένου ότι το δίκτυο των φορτιστών είναι πολύ ποικίλο. Φυσικά, ο αντίλογος είναι ότι όσο μεγαλύτερο είναι το μήκος του καλωδίου, τόσο περισσότερο χώρο θα καταλαμβάνει στο πορτ μπαγκάζ.
Ορισμένα καλώδια που, εκτός από το μήκος, μπορεί επίσης να είναι περιορισμένα στη μέγιστη ισχύ εξόδου τους, με ορισμένα που δεν είναι ικανά να υπερβούν τα 7,4 kW, πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι η χρήση ενός δημόσιου σημείου 11 ή 22 kW σημαίνει ότι χάνεται ένα μέρος της ισχύος και επομένως της ταχύτητας φόρτισης.
Ως εκ τούτου, 6 μέτρα μήκος και 22 kW μέγιστη ισχύς θα μπορούσαν να είναι τα ιδανικά στοιχεία για ένα καλώδιο που θα πρέπει να αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού σε όλα τα νέα αυτοκίνητα, ή τουλάχιστον οι κατασκευαστές να καταλήξουν σε συμφωνία για ένα πρότυπο ώστε να αποφευχθεί η σύγχυση των πελατών.