Τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα οχήματα ισχύουν από το 2019, όταν τέθηκαν στόχοι για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα πιο σημαντικά τμήματα βαρέων οχημάτων κατά -15% το 2025 και -30% το 2030. Βασικά στοιχεία του κανονισμού θα επανεξεταστούν μέχρι το τέλος του 2022.

Ο κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα είναι μόνο ένα στοιχείο (αν και σημαντικό) του ευρύτερου ρυθμιστικού πλαισίου που θα πρέπει να επιτρέψει στον τομέα των οδικών μεταφορών να γίνει κλιματικά ουδέτερος.

Οι κατασκευαστές βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο για την εφαρμογή στρατηγικών για την ταχεία απεξάρτηση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Αυτό θα απαιτήσει μια θεμελιώδη αλλαγή στις τεχνολογίες κίνησης. Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών, δηλαδή τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες και υδρογόνο, θα πρέπει να αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά των οδικών μεταφορών, εάν ο τομέας πρόκειται να επιτύχει τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Όλοι οι κατασκευαστές είτε έχουν ξεκινήσει τη σειριακή παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρίες είτε βρίσκονται στα τελικά στάδια πριν από τη σειριακή παραγωγή. Περισσότερα από δώδεκα διαφορετικά μοντέλα φορτηγών με ηλεκτρική μπαταρία είναι σήμερα διαθέσιμα σε διάφορες διαμορφώσεις που μπορούν να προσαρμοστούν σε ατομικές προδιαγραφές.

Τα υδρογονοκίνητα (ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου) είναι η δεύτερη σημαντική τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τα πρώτα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου βρίσκονται ήδη στα χέρια των πελατών για να αποκτήσουν πραγματικές εμπειρίες σε κανονικές καθημερινές λειτουργίες. Αρκετοί κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει την έναρξη της σειριακής παραγωγής αυτών των οχημάτων από το 2024.

Για να εξασφαλιστεί η ταχεία υιοθέτηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών, πρέπει να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες, όπως ένα επαρκώς πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού και ένα αποτελεσματικό σύστημα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Share: