Η Aston Martin ανακοίνωσε ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους 653 εκατομμυρίων λιρών που θα της επιτρέψει όχι μόνο να αποπληρώσει τα χρέη της, αλλά και να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα και να προωθήσει τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση.
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να φτάσει στην αγορά το 2025, μόλις ένα χρόνο μετά το πρώτο plug-in υβριδικό της, το οποίο θα βασίζεται στο SUV DBX.
Η Aston Martin επιβεβαίωσε ότι τα προσθιοκίνητα Vantage, DB11 και DBS θα είναι τα πρώτα που θα εξηλεκτριστούν, ενώ η γκάμα των Vanquish, Valhalla, Valkyrie θα παραμείνει πιστή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για μερικά ακόμη χρόνια.
Σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο, η Aston Martin εξετάζει επί του παρόντος το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει μια εξωτερική πλατφόρμα για την ανάπτυξη των πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων της. Μεταξύ των ονομάτων που εξετάζονται είναι η Lucid, η Rimac και η Mercedes-Benz, με την τελευταία να είναι η πιο πιθανή να κερδίσει τη συμφωνία, επειδή είναι μέτοχος της εταιρείας με έδρα το Gaydon.
Η Mercedes-Benz κατέχει σήμερα το 9,7% της Aston Martin και ο κινητήρας V8 που χρησιμοποιείται σε ορισμένα από τα μοντέλα της προέρχεται από την AMG. Τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προέρχονται επίσης από τον γερμανικό όμιλο, οπότε δεν θα ήταν έκπληξη να δούμε τις δύο εταιρείες να έρχονται ακόμη πιο κοντά στο μέλλον.
Η Mercedes-AMG αναπτύσσει επί του παρόντος μια ειδική πλατφόρμα ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων, την AMG.EA, η οποία θα ταίριαζε απόλυτα με τα σχέδια της Aston Martin για τη δημιουργία μιας σειράς 100% ηλεκτρικών grand tourer. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το μόνο ενδεχόμενο.
Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Aston Martin είναι το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, το οποίο κατέχει το 16,7% της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως θα θυμούνται οι αναγνώστες, η PIF είναι επίσης ο μεγαλύτερος μέτοχος της αμερικανικής νεοφυούς επιχείρησης Lucid, οπότε η Aston Martin θα μπορούσε να επιλέξει να χρησιμοποιήσει την προηγμένη τεχνολογία της στα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Aston Martin ενδιαφέρεται επίσης να συνεργαστεί με την Rimac, αν και φαίνεται ότι το αποτέλεσμα αυτής της ένωσης δεν θα είναι ένα grand tourer, αλλά ένα hypercar “φωτοστέφανο” που θα αναπτυχθεί με βάση τα άγρια Pininfarina Battista και Rimac Nevera.