Η νέα GLC είναι η επιτομή της μοντέρνας, σπορτίφ πολυτέλειας. Είναι το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας οχημάτων SUV της Mercedes-Benz.
Αυτό υπογραμμίζει με την πρώτη ματιά η σχεδίασή της με τις μοναδικές αναλογίες, τις εντυπωσιακές επιφάνειες, τις όμορφα διαμορφωμένες ακμές και τη σαφή διαρρύθμιση του υψηλής ποιότητας εσωτερικού χώρου. Συναρπάζει επίσης με τις επιδόσεις και την αποδοτικότητά της στην οδήγηση.
Η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz. Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό βάσει αναγκών, η γκάμα κινητήρων συμβάλλει σημαντικά στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής. Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), με αποτέλεσμα η λειτουργία Start-Stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη για τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση με ισχύ από τον κινητήρα. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης φροντίζει για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς. Αξιοποιώντας τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440 Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ουσιαστικά να γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική οδήγηση στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει προτεραιότητα σε μεγαλύτερες διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Είτε με έναν από τους δύο βενζινοκινητήρες είτε με τον πετρελαιοκινητήρα, τα plug-in υβριδικά οχήματα, δεν είναι απλώς πολύ αποδοτικά, αλλά και εξαιρετικά δυναμικά στην οδήγηση.
Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:
BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.
Εάν η στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιηθεί σε οποιοδήποτε από τους δύο τρόπους οδήγησης, τα δεδομένα σχετικά με την αναμενόμενη διαδρομή αξιολογούνται όταν είναι ενεργή η καθοδήγηση διαδρομής. Λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και οι συνθήκες κυκλοφορίας σε ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Με τη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής, οι δύο μορφές ενέργειας του υβριδικού οχήματος μπορούν να κατανέμονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα ελέγχου επιλέγει αυτόματα το καταλληλότερο πρόγραμμα, ώστε να επηρεάζεται στοχευμένα η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να εξοικονομηθεί για ηλεκτρική οδήγηση, ώστε να είναι δυνατή η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε περιβαλλοντικές ζώνες.
Στα προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί επίσης τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα και την κλίση.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας GLC έχουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική οδήγηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης.
Ο προσομοιωτής αυτονομίας: η ένδειξη ηλεκτρικής αυτονομίας
Για πολλούς πελάτες, η ηλεκτρική αυτονομία αποτελεί σημαντικό παράγοντα όταν επιλέγουν ηλεκτροκίνητο όχημα. Η Mercedes-Benz βοηθά τους πελάτες της να ανακαλύψουν εύκολα πώς επιδρούν οι επιμέρους συνθήκες λειτουργίας στην πραγματική ηλεκτρική αυτονομία.
Όσον αφορά την GLC, μπορούν να συνδυάζονται διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος, το προφίλ διαδρομής και οι απαιτήσεις κλιματισμού, ώστε να διαπιστώνουν με μια ματιά τι αυτονομία μπορούν να αναμένουν οι πελάτες στην καθημερινή τους οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται σαφές σε ποιες συνθήκες μπορεί να αποκλίνει η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία από την πιστοποιημένη τιμή.
Σαφώς πιο ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης
Η υψηλή πυκνότητα ισχύος της υβριδικής μονάδας κίνησης παρέχεται από έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμης διέγερσης. Η μέγιστη ροπή 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα είναι αμέσως διαθέσιμη προσφέροντας έτσι γρήγορη εκκίνηση και δυναμική απόδοση κατά την οδήγηση. Η ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h. Στη νέα GLC, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικό ενισχυτή φρένων, ο οποίος ελέγχει αυτόματα την ευέλικτη μετάβαση από την υδραυλική πέδηση στην ανάκτηση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζοντας έτσι πάντα τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Κατά συνέπεια, η μέγιστη ισχύς ανάκτησης έως και 100 kW μπορεί να επιτευχθεί συχνότερα από ό,τι με ένα συμβατικό, αμιγώς υδραυλικό σύστημα πέδησης.
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW (ανάλογα με τη χώρα).