Η σχεδιαστική εταιρία Alieno από τη Βουλγαρία παρουσίασε την τελευταία του δημιουργία: το Unum. Ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο που έχει στοιχεία αντάξια της επιστημονικής φαντασίας και που θέλει να φτάσει στην αγορά ως το ταχύτερο και ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ.
Είναι ενδιαφέρον ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε για την Alieno. Το 2018 είχε παρουσιάσει το Arcanum. Άλλο ένα hypercar που υποσχόταν να φέρει πλήρη επανάσταση στο πανόραμα των υψηλών επιδόσεων χάρη σε ένα σύστημα πρόωσης 5.150 ίππων που θα το εκτόξευε στα 488 km/h. Δεν ξέρουμε αν έφτασε ποτέ σε αυτή την ταχύτητα, αλλά ξέρουμε ότι δεν έφτασε ποτέ στην αγορά.
Τώρα η Alieno προσπαθεί ξανά με ένα νέο σχέδιο που αλλάζει την εξωτερική του εμφάνιση, σαφώς εμπνευσμένο από την Lamborghini. Το αμάξωμα είναι γεμάτο ακμές, εισαγωγές αέρα και περίεργα αεροδυναμικά εξαρτήματα.
Η απουσία της κολόνας Α είναι σίγουρα εντυπωσιακή, υποδηλώνοντας ότι πρόκειται για μια καθαρή άσκηση σχεδιασμού μέσω υπολογιστή, όπου δεν χρειάζεται να τηρούνται τα όρια της φυσικής και της δομής.
Αλλά η εμφάνιση δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που θέλουν να προσφέρουν μηχανικά. Το Alieno θα έχει δύο παραλλαγές συστημάτων κίνησης: η μία θα είναι η THF, η οποία σημαίνει “The Heavenly Founder” και θα κινείται με ηλεκτρικούς κινητήρες, και η δεύτερη θα είναι η TRS (The Rocket Successor), η οποία θα κινείται με αεριοπροωθούμενα καύσιμα στο στυλ του Tesla Roadster της Space X.
Η ηλεκτρική έκδοση θα έχει έως και τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: η RP2 θα έχει 12 ηλεκτροκινητήρες (τρεις ανά τροχό) και ισχύ 2610 ίππων, η RP3 με 3481 ίππους, η RP4 με 4351 ίππους και η “κορυφαία έκδοση” RP5, η οποία θα έχει όχι λιγότερους από 27 ηλεκτροκινητήρες, έξι ανά τροχό, και θα επιτυγχάνει ισχύ 5221 ίππων.
Για όσους δεν χορταίνουν, η έκδοση TRS διατηρεί τους 24 ηλεκτρικούς κινητήρες του THF, αλλά προσθέτει ένα σύστημα μεταβλητής γεωμετρίας, τρισδιάστατα εκτυπωμένων προωθητήρων πυραύλων ψυχρού αέρα με χρήση τιτανίου, χάλυβα και Inconel.
Η αρχιτεκτονική θα είναι 800V, γεγονός που θα επιτρέψει την επίτευξη υψηλών ποσοστών ισχύος επαναφόρτισης. Θα υπάρχουν έως και τρία διαφορετικά πακέτα μπαταριών, όλα αποτελούμενα από κυψέλες LiPo με γραφένιο και υπερπυκνωτές, με χωρητικότητα μεταξύ 60 kWh για την έκδοση πίστας, 120 kWh για την ενδιάμεση έκδοση ή 180 kWh για την πιο ικανή.
Μια αρχιτεκτονική που θα του επιτρέψει να έχει πρόσβαση σε ισχύ φόρτισης έως και 2,7 MW, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα του επιτρέψει να ανακτήσει την αυτονομία από το 0 στο 80% σε κάτι περισσότερο από 3 λεπτά!
Σύμφωνα με το αφεντικό της Alieno, ο σχεδιασμός της Unum έχει ολοκληρωθεί, όπως και οι άδειες για τη νέα γραμμή παραγωγής που θα γίνει στην Tuhovishta της Βουλγαρίας. Η εταιρεία λέει ότι αναμένει να δει τα πρώτα της hypercars στους δρόμους μεταξύ 2024 και 2027 και ήδη συγκεντρώνει επενδύσεις ως αποθεματικά που της επιτρέπουν να συγκεντρώσει 9 εκατομμύρια ευρώ, ή το 10% της αξίας της εταιρείας, για να θέσει σε λειτουργία τις πρώτες γραμμές παραγωγής.
Αν ενδιαφέρεστε, οι τιμές ξεκινούν από 1,8 εκατομμύρια ευρώ για τη φθηνότερη έκδοση και φτάνουν μέχρι 2,7 εκατομμύρια ευρώ για την ακριβότερη. Αν δεν θέλουμε να πάμε φτηνά και προτιμήσουμε την αεροκίνητη παραλλαγή, ο προϋπολογισμός θα πρέπει να ανέλθει μεταξύ 3 και 4,5 εκατομμυρίων ευρώ.