Η γερμανική ADAC τονίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν καλά και στη ζέστη. Ωστόσο, τα συστήματα ψύξης τους τίθενται υπό αμφισβήτηση.
Βασικά, όλα τα αυτοκίνητα -ανεξάρτητα από το αν είναι ηλεκτρικά ή έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης- υποφέρουν από την υπερβολική ζέστη και τα συστήματα ψύξης πρέπει να εργάζονται πιο σκληρά, εξηγεί η ADAC. Ωστόσο, τα σύγχρονα οχήματα είναι σχεδιασμένα γι’ αυτό και δεν αναμένονται περιορισμοί στη λειτουργία, εφόσον τα εξαρτήματα δεν έχουν προηγούμενες βλάβες.
Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν την κατάλληλη τεχνολογία ψύξης που διατηρεί τη μπαταρία υψηλής τάσης και, εάν είναι απαραίτητο, άλλα εξαρτήματα, όπως ο ηλεκτροκινητήρας ή τα ηλεκτρονικά ισχύος, εντός του επιτρεπόμενου εύρους θερμοκρασίας και αποτρέπει την υπερθέρμανση. Αυτό είναι συγκρίσιμο με την ψύξη του κινητήρα σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την ADAC, η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας των μπαταριών υψηλής τάσης κυμαίνεται μεταξύ 20 και 40°C, ανάλογα με τη χημεία των κυττάρων. Τα παλαιότερα οχήματα έχουν μερικές φορές μπαταρίες που δεν ψύχονται και μειώνουν αισθητά την απόδοση (φόρτισης) σε ακραία ζέστη και συχνή γρήγορη φόρτιση για την προστασία της μπαταρίας.
Είναι επίσης σαφές ότι η ψύξη της μπαταρίας, των ηλεκτρικών εξαρτημάτων και του συστήματος κλιματισμού για τους επιβάτες απαιτεί ηλεκτρική ενέργεια και, συνεπώς, κόστος εύρους. Το πόσο εξαρτάται από διάφορες μεταβλητές, όπως η εξωτερική θερμοκρασία, η θερμοκρασία της μπαταρίας και οι ρυθμίσεις του κλιματισμού, αλλά και πολύ σημαντικά από το σενάριο οδήγησης. Η τεχνολογία θέρμανσης/ψύξης του οχήματος παίζει επίσης ρόλο.
Σύμφωνα με την ADAC, η απαιτούμενη ισχύς του κλιματισμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε καλοκαιρινές θερμοκρασίες είναι συνήθως μεταξύ 0,5 και 1kW. Κατά την ψύξη ενός ζεστού εσωτερικού χώρου στην αρχή ενός ταξιδιού ή σε ακραίες εξωτερικές θερμοκρασίες, οι τιμές είναι κάπως υψηλότερες. Το καλοκαίρι, η μείωση της εμβέλειας λόγω ψύξης, σε αντίθεση με τη θέρμανση το χειμώνα, είναι σχετικά μικρή και δύσκολα αισθητή στην καθημερινή ζωή.
Σύμφωνα με την ADAC, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτυγχάνουν τη μεγαλύτερη εμβέλειά τους σε εξωτερικές θερμοκρασίες γύρω στους 20 °C, καθώς δεν απαιτείται σχεδόν καθόλου ενέργεια για θέρμανση ή ψύξη. Ένα σαφές πλεονέκτημα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ζεστό καιρό είναι ότι ο σταθερός κλιματισμός μπορεί να ψύξει το εσωτερικό σε μια ευχάριστη θερμοκρασία πριν από την έναρξη του ταξιδιού.