Το 2025, τα ισπανικά εργοστάσια του Ομίλου Volkswagen (Landaben και Martorell) θα αρχίσουν να κατασκευάζουν την “MEB Entry Family”, δηλαδή τη νέα εισαγωγική ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας, η οποία θα αποτελείται από τρία CUV και τρία B-SUV των εμπορικών σημάτων CUPRA, Skoda και Volkswagen. Προς το παρόν, η SEAT δεν αναμένεται να έχει τα δικά της μοντέλα.
Τα δύο πρώτα που θα φτάσουν στην αγορά αναμένεται να είναι το CUPRA Raval και το Volkswagen ID.2, τα οποία θα συναρμολογούνται στο Martorell και στο Landaben αντίστοιχα.
Η γκάμα αυτή θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Small, μια αρχιτεκτονική με κίνηση στους εμπρός τροχούς που θα επιτρέπει κινητήρες ισχύος έως 234 ίππων (172 kW) και 290 Nm. Τα μοντέλα που χρησιμοποιούν αυτή τη βάση θα έχουν δύο μπαταρίες: μια μπαταρία εισαγωγικού επιπέδου με κυψέλες LFP (λιθίου-φερροφωσφορικού) και μια πιο ικανή μπαταρία 57 kWh με κυψέλες NCM (νικελίου, κοβαλτίου, μαγγανίου).
Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στην “Οικογένεια MEB Entry” θα προέρχονται από το νέο εργοστάσιο gigafactory που θα κατασκευάσει ο γερμανικός όμιλος στο Sagunto. Όσον αφορά τη φόρτιση, είναι γνωστό ότι αυτά τα οχήματα του τμήματος Β θα μπορούν να ανακτήσουν περίπου 163 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά, επιτυγχάνοντας ενδεχομένως μέγιστη ισχύ DC περίπου 100 kW.
Όπως γίνεται αντιληπτό, οι επιδόσεις του θα είναι πιο περιορισμένες από εκείνες των μοντέλων που βασίζονται στην “τυπική” πλατφόρμα MEB, με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του κόστους. Η αρχική τιμή-στόχος της Volkswagen για το ID.2 ήταν 20.000 ευρώ πριν από τις επιδοτήσεις- ωστόσο, ο πληθωρισμός θα μπορούσε τελικά να ωθήσει το ποσό αυτό σε υψηλότερα επίπεδα.
Ο Thomas Schäfer, επικεφαλής της μάρκας Volkswagen, άφησε να διαρρεύσει κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνέντευξης ότι το ID.2 είναι πιθανό να είναι πιο κοντά στα 25.000 ευρώ παρά στα 20.000 ευρώ: «Είναι ένα όχημα που θα κοστίζει λιγότερο από 25.000 ευρώ. Αν κοιτάξετε τις τρέχουσες αυξήσεις των τιμών, από τα επιθυμητά 20.000 ευρώ φτάνετε γρήγορα στα 25.000 ευρώ».
Σύμφωνα με τον Schäfer, η εξέλιξη του κόστους θα καταστήσει πολύ δύσκολη την επίτευξη των 20.000 ευρώ που είχαν αρχικά προγραμματιστεί. Αρχικά, το CUPRA Raval θα είναι ελαφρώς ακριβότερο, καθώς παρά το γεγονός ότι είναι hatchback, θα έχει μια πιο premium και σπορ προσέγγιση. Η Volkswagen αναμένεται να λανσάρει το δικό της ηλεκτρικό όχημα κοινής ωφέλειας, το ID.1, αργότερα μέσα στο έτος (2027), το οποίο θα μπορούσε να είναι πιο κοντά στο φράγμα των 20.000 ευρώ.