Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου “ROCIN-ECO”, αναπτύσσεται μια τυποποιημένη ρομποτική λύση ταχείας φόρτισης.
Η κοινοπραξία περιλαμβάνει τον φορέα εκμετάλλευσης σταθμών ταχείας φόρτισης Ionity, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Ford, καθώς και τις εταιρείες Rocsys, Huber+Suhner, TÜV Süd και AVL List.
Στόχος είναι η ανάπτυξη της “πρώτης στον κόσμο μη ιδιόκτητης, ανεξάρτητης από τον κατασκευαστή, πλήρως αυτοματοποιημένης, φιλικής προς το χρήστη και αποτελεσματικής λύσης ταχείας φόρτισης”, σύμφωνα με τον ιστότοπο του έργου. Για να επιτευχθεί αυτό, οι απαιτήσεις για την αυτοματοποιημένη χρέωση πρέπει να μεταφερθούν σε κανόνες και πρότυπα.
Η προβλεπόμενη λύση αποτελείται από έναν ρομποτικό φορτιστή που χειρίζεται αυτόνομα το καλώδιο φόρτισης και το συνδέει με ένα ηλεκτρικό όχημα. Με βάση τις καθορισμένες απαιτήσεις, τα επιμέρους στοιχεία θα αναπτυχθούν περαιτέρω και θα δοκιμαστούν με τη μορφή επίδειξης/πρωτότυπου σε χώρο δοκιμών ανοικτό σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με δήλωση του εταίρου του έργου Rocsys, το όραμα της κοινοπραξίας είναι να εξοπλίσει τους χώρους ταχείας φόρτισης κατά μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων με μία ή περισσότερες ρομποτικές λωρίδες φόρτισης. Τα συστήματα θα πρέπει να επιτρέπουν την πλήρως αυτόματη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 15 έως 30 λεπτά.
Οι εμπνευστές μιλούν για μια “πρωτοποριακή καινοτομία” που θα μειώσει τους χρόνους φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλής ισχύος κατά 15%, εξαλείφοντας τον χρόνο που χάνεται λόγω ανθρώπινων παραγόντων. Αυτό θα ωφελήσει τόσο τους οδηγούς όσο και τους διαχειριστές των σημείων φόρτισης. Λόγω του ανοικτού χαρακτήρα και της ανεξαρτησίας της λύσης από τον κατασκευαστή, θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της αποδοχής των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων.
Ο προϋπολογισμός του έργου, το οποίο θα διαρκέσει έως τον Μάρτιο του 2024, ανέρχεται σε 1,8 εκατομμύρια ευρώ.