Η επόμενη κίνηση της προώθησης των εξηλεκτρισμένων προϊόντων της Nissan φτάνει σύντομα με τη μορφή του ολοκαίνουργιου, τέταρτης γενιάς X-Trail.
Από την παρουσίαση του X-Trail το 2001, περισσότερα από επτά εκατομμύρια μονάδες έχουν πωληθεί παγκοσμίως, καθιστώντας το ένα από τα πιο δημοφιλή οικογενειακά οχήματα περιπέτειας στον κόσμο.
Για την τέταρτη γενιά, η Nissan βασίστηκε στο καθιερωμένο DNA που διατρέχει και τις τρεις προηγούμενες γενιές του X-Trail: στιβαρό, SUV στυλ με διαισθητική τεχνολογία, ευέλικτη χρηστικότητα και προηγμένο σύστημα κίνησης με δυνατότητες τετρακίνησης.
Το νέο X-Trail θα είναι διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσια όσο και σε επταθέσια διαμόρφωση, προσφέροντας μια βολική επιλογή για εξόδους με την ευρύτερη οικογένεια ή τους φίλους.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C της Alliance, η οποία επιδεικνύει προηγμένη μηχανική, καινοτομία και προηγμένη τεχνολογία, το νέο X-Trail θα ανεβάσει και πάλι τον πήχη στην κατηγορία των crossover. Οι πελάτες με όρεξη για περιπέτεια θα απολαύσουν τις βελτιωμένες δυναμικές επιδόσεις και τις προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που προσφέρει η νέα γενιά του X-Trail.
Το νέο X-Trail θα είναι το δεύτερο μοντέλο της ευρωπαϊκής γκάμας της Nissan που θα εξοπλιστεί με το καινοτόμο σύστημα κίνησης e-POWER. Αποκλειστικά για τη Nissan, το σύστημα e-POWER αποτελεί μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας την αίσθηση της οδήγησης ενός EV χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.
Το σύστημα e-POWER του νέου X-Trail αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης και ένα σύστημα κίνησης που ενσωματώνει έναν κινητήρα βενζίνης μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν μπροστινό ηλεκτροκινητήρα 150 kW.
Αυτό το μοναδικό σύστημα κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα την άμεση, γραμμική απόκριση στο γκάζι.
Για να ανταποκριθεί στις τυπικές απαιτήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών και της καθημερινής τους οδήγησης, η εγκατάσταση e-POWER έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για το νέο X-Trail. Στο Note διέθετε έναν βενζινοκινητήρα 1.2 που φόρτιζε τη μονάδα μπαταρίας, με τελική ισχύ 106hp.
Για την Ευρώπη έχει αναβαθμιστεί σε έναν κινητήρα βενζίνης turbo 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης, με τελική ισχύ του συστήματος 204 ίππους.
Το μοναδικό στοιχείο του e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται εξ ολοκλήρου από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί πάντα εντός του βέλτιστου εύρους λειτουργίας του, οδηγώντας σε ανώτερη αποδοτικότητα καυσίμου σε αστικές συνθήκες.
Ένα νέο σύστημα τετρακίνησης που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί αποκλειστικά με τα ηλεκτροκίνητα συστήματα της Nissan παρουσιάζεται στο ολοκαίνουργιο X-Trail στην Ευρώπη. Το e-4ORCE θα προσφέρει καθησυχαστική πρόσφυση και σίγουρη επιτάχυνση σε όλες τις συνθήκες χάρη στην πιο προηγμένη τεχνολογία τετρακίνησης της Nissan. Το “e” στο e-4ORCE αντιπροσωπεύει ότι το σύστημα αναπτύχθηκε για να λειτουργεί αποκλειστικά με τα ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα της Nissan. Πράγματι, θα προσφέρεται και στο 100% ηλεκτρικό Ariya της Nissan.
Το ισχυρό σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 213 ίππους χάρη στον πίσω κινητήρα 94kW που επιτρέπει έντονη επιτάχυνση, με 0-100km/h σε 7 δευτερόλεπτα. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση της ροπής του πίσω μέρους σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα τετρακίνησης. Επιπλέον, η συνεχής ανακατανομή της ροπής, συμπεριλαμβανομένης της διαμόρφωσης ροπής από πλευρά σε πλευρά, και η σχεδόν τέλεια ισορροπία βάρους συμβάλλουν στον καθησυχαστικό χειρισμό και την άνεση οδήγησης, επιτρέποντας μια ισχυρή αλλά και ομαλή, οδηγική εμπειρία.
Δεδομένου ότι το 70% του χρόνου οδήγησης είναι πιθανό να δαπανάται σε προαστιακές περιοχές, η Nissan ανέπτυξε μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με “ένα πεντάλ”, που ονομάζεται e-Pedal Step. Σχεδιασμένο για να αφαιρεί την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την οδήγηση με στάση και εκκίνηση στην πόλη, όπου ο οδηγός μετακινεί συχνά το πόδι του μεταξύ του γκαζιού και του φρένου, το e-Pedal Step επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.
Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και μόλις ενεργοποιηθεί, το γκάζι θα παρέχει επιτάχυνση ως συνήθως. Με την απελευθέρωση του γκαζιού, το e-Pedal Step θα φρενάρει το X-Trail με 0,2g, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα φρένων.