Το Alice της Eviation είναι μόνον η αρχή, καθώς και άλλες εταιρίες πειραματίζονται πάνω στην κατασκευή ηλεκτρικών αεροσκαφών.
Όταν πριν από μερικούς μήνες η ισραηλινή startup εταιρία Eviation παρουσίασε το Alice, τάραξε τα λιμνάζοντα νερά των αερομεταφορών, καθώς ήταν η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος μαζικής παραγωγής πήρε σάρκα και οστά.
Το Alice είναι ένα εννεαθέσιο αεροσκάφος, το οποίο με μίς φόρτιση έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τους επιβάτες του σε απόσταση 800 έως και 1.000 χιλιομέτρων, ανατρέποντας τα έως τώρα ειωθότα σε ό,τι αφορά στο κομμάτι των αερομεταφορών.
Το Alice έχει μήκος 13,2 μέτρα και μέγιστο επιτρεπόμενο φάρος 6.350 κιλά. Διαθέτει συνολικά τρεις έλικες, εκ των οποίων ο βασικός βρίσκεται στην ουρά του αεροσκάφους και οι άλλοι δύο στα φτερά αυτού.
Πόσο κοντά, όμως, βρισκόμαστε στην εποχή κατά την οποία οι αερομεταφορές θα διενεργούνται με ηλεκτρικά αεροσκάφη, εγκαταλείποντας σταδιακά τις «παραδοσιακές» μορφές ενέργειας, όπως η κηροζίνη;
Σύμφωνα με τον Dr. Josef Kallo από το Γερμανικό Κέντρο Αεροναυπηγικής και Διαστημικής, αυτή η εποχή δεν θα αργήσει όσο μπορεί να υποθέτουν κάποιοι.
«Θα χρειαστούν άλλα 20 περίπου χρόνια. Οι ηλεκτρικές πτήσεις συμφέρουν σε περιφερειακό επίπεδο, δηλαδή για αποστάσεις μεταξύ 250 και 2.000 χλμ., δεδομένου ότι τα ηλεκτροκίνητα αεροπλάνα μπορούν να διανύσουν σήμερα μόλις το 60% της απόστασης ενός συμβατικού αεροπλάνου που κινείται με κηροζίνη» επισημαίνει ο Dr. Kallo.
Ο Γερμανός ερευνητής προσθέτει πως «θα μπορούσαν να κατασκευαστούν μικρά «αερο-λεωφορεία» 10 έως 12 ή και 40 θέσεων. Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αεροπλάνα χρειάζονται μικρούς διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης και δεν προκαλούν μεγάλο θόρυβο, οι διάδρομοι αυτοί θα μπορούσαν να κατασκευαστούν κοντά σε πόλεις».
Με λίγα λόγια, προτάσεις όπως αυτή της Eviation αλλά και άλλες παρεμφερείς που βρίσκονται στο στάδιο έρευνας και εξέλιξης, θα μπορούσαν σε λίγα χρόνια από τώρα να αποτελέσουν την ιδανική «εναλλακτική» στον τομέα των αερομεταφορών.
«Στο μέλλον τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα ήταν κατάλληλα για να μειώσουν τις αποστάσεις χωρίς να επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το περιβάλλον και το κλίμα» τονίζει ο Dr. Josef Kallo.