Αυτή η πρωτοποριακή ιδέα ενσωματώνει ένα μοναδικό συνδυασμό καινοτομιών που δεν έχουν παρατηρηθεί μέχρι σήμερα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και προορίζεται να εξυπηρετήσει τους κατασκευαστές ως πλατφόρμα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας σχετικής με τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται σε αυτό το σύνολο τεχνικών κανονισμών θα ανταγωνίζονται σε πίστες και θα θέτουν νέα πρότυπα για τα ηλεκτρικά οχήματα σε μηχανοκίνητα σπορ όσον αφορά στην απόδοση και την αυτονομία.

Αυτή η καινοτόμος σειρά αγώνων αυτοκινήτων θα λειτουργήσει σε ένα παράθυρο απόδοσης παρόμοιο με της τρέχουσας γενιάς αυτοκινήτων GT3, αλλά θα υπερβεί τους αντίστοιχους κινητήρες καύσης σε τομείς όπως η επιτάχυνση και ο ρυθμός στις κατατακτήριες.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΙΧΜΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ
Η νέα κατηγορία βασίζεται στην άμεση εμπλοκή του κατασκευαστή, με τους τεχνικούς κανονισμούς να προετοιμάζονται για να επιτύχουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ του να επιτρέπεται στους κατασκευαστές να εκφραστούν όσον αφορά στη δημιουργικότητα και στην ανάπτυξη τεχνολογίας αιχμής, ενώ ταυτόχρονα αποτρέπει την κλιμάκωση κόστους.

Η κατηγορία θα είναι ανοιχτή τόσο στους ειδικούς στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς προηγούμενη εμπειρία αγώνων, καθώς και στους κατασκευαστές που έχουν ήδη δεσμευτεί στην κατηγορία GT3, οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αρχιτεκτονική και ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία των υπάρχοντων αυτοκινήτων τους και να τα μετατρέψουν σε ηλεκτρικά.

Ανάλογα με το βασικό μοντέλο, το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων θα κυμαίνεται από 1490 έως 1530 κιλά, με μέγιστη ισχύ να φτάνει τα 430kW. Ο καθορισμός του κατώτατου ορίου βάρους ψηλότερα από ό, τι για την κατηγορία GT3 θα περιορίσει τη χρήση ακριβών υλικών.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ
Η νέα κατηγορία θα είναι η πρώτη στο ηλεκτροκίνητο μηχανοκίνητο σπορ που δεν θα βασίζεται σε τυποποιημένες μπαταρίες. Θα φιλοξενήσει αυτοκίνητα με πολύ διαφορετικές αρχιτεκτονικές με διαφορετικούς χώρους διαθέσιμους για την εγκατάσταση βασικών εξαρτημάτων.

Μέσω της συνεργασίας με την κορυφαία εταιρεία Saft, θυγατρική της Total, η κατηγορία θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να κατασκευάσουν τις δικές τους ξεχωριστές διατάξεις μπαταρίας βάσει κυψελών που παρέχονται από την Saft. Στηριζόμενη στα 100 χρόνια εμπειρίας της Saft σε τομείς όπως η αεροναυτική, τα διαστημικά προγράμματα, η άμυνα και η αυτοκινητοβιομηχανία, η Saft έχει αναπτύξει ειδικές κυψέλες ιόντων λιθίου βελτιστοποιημένες για τις ανάγκες της νέας κατηγορίας.

Οι κυψέλες σχεδιάστηκαν για να επιτρέπουν την αναγέννηση των 700kW και την γρήγορη επαναφόρτιση των 700kW που θα τους επιτρέψουν να αναπληρώσουν το 60% της χωρητικότητάς τους μέσα σε λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια ενός πιτ στοπ. Το δίκτυο φόρτισης θα αναπτυχθεί για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις γρήγορης φόρτισης και ανάλογα με τον χώρο, θα περιλαμβάνει στοιχεία μόνιμης και προσωρινής υποδομής. 

Οδική σύνδεση

Εκτός από τη γρήγορη φόρτιση, η κατηγορία θα περιλαμβάνει πολλές άλλες καινοτομίες σχετικές από άποψη μεταφοράς τεχνολογίας.

Όλοι οι κατασκευαστές θα έχουν την ελευθερία να επιλέγουν τις δικές τους ρυθμίσεις κινητήρα, που αποτελούνται από δύο ή τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, επιτρέποντας διαμορφώσεις κίνησης τόσο στους δύο όσο και στους τέσσερις τροχούς.

Τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν επίσης δυναμικό έλεγχο οχήματος που θα προσαρμόζει αυτόματα τη ροπή κάθε τροχού ανεξάρτητα, με βάση την ταχύτητα, την επιτάχυνση, την πρόσφυση και τη γωνία διεύθυνσης, διασφαλίζοντας έτσι ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά χειρισμού.

 

ΒΙΩΣΙΜΟ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΟΡΑΜΑ
Η εισαγωγή αυτού του νέου κόνσεπτ είναι σύμφωνη με το μακροπρόθεσμο όραμα της FIA για την εφαρμογή βιώσιμων πηγών ενέργειας σε όλο το χαρτοφυλάκιο των κλάδων των μηχανοκίνητων αθλημάτων, δίνοντας έτσι ένα παράδειγμα στην προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών CO2 ενώ ταυτόχρονα αντικατοπτρίζει τις τελευταίες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς.

Ο promoter της σειράς θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω.

Ο Jean Todt , Πρόεδρος της FIA , δήλωσε: «Το όραμα της FIA είναι να κάνει το μηχανοκίνητο αθλητισμό ένα εργαστήριο για βιώσιμη κινητικότητα. Η ανακοίνωση αυτής της νέας κατηγορίας ηλεκτρικών GT αυτοκινήτων αποτελεί βασικό ορόσημο για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς θα ανοίξει το δρόμο για νέα μπαταρία και τεχνολογίες γρήγορης φόρτισης. Μια τέλεια απεικόνιση της προσέγγισης μας race to road

 

.

Share: