Το πρώτο τρίμηνο του 2021 απέδειξε κάτι που μάλλον περίμενε το μεγαλύτερο μέρος της κοινότητας των ηλεκτρικών οχημάτων: το Tesla Model 3 ήταν το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.
Η Tesla παρέδωσε 184.800 αυτοκίνητα το α’ τρίμηνο του 2021, επίδοση ρεκόρ όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις της εταιρείας. Κατόπιν τούτου, πολλοί συνειδητοποίησαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα την Καλιφόρνια δεν θα χρειαζόταν τα εμβληματικά της οχήματα για να συνδράμει στις προσπάθειες της να κυριαρχήσει στον κλάδο.
Ενώ η Tesla συνέχισε τη συνήθη και επιταχυνόμενη παραγωγή του Model 3 και του Model Y, τα Model S και Model X έμειναν σε δεύτερη μοίρα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021.
Η Tesla δεν παρήγαγε τα δύο οχήματα και ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk ανέφερε ότι η εταιρεία του διόρθωνε ακόμη κάποιες μικρές ατέλειες στο σχεδιασμό των δύο πιο ακριβών μοντέλων της γκάμας της Tesla.
Ωστόσο, αυτό δεν περιόρισε τη ζήτηση του Model 3 ή του Model Y και τα δύο αυτοκίνητα αποτέλεσαν τη συντριπτική πλειοψηφία των στοιχείων παραδόσεων της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Ενώ τα στοιχεία παραδόσεων της Tesla για το πρώτο τρίμηνο αποτέλεσαν ρεκόρ στη σύντομη ιστορία της εταιρίας, τα παγκόσμια στατιστικά στοιχεία ακολούθησαν εξίσου θετικό ρυθμό.
Ενώ το Model 3 συνέχισε να κυριαρχεί σε αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και έδωσε μάχη με τοπικούς, προσιτούς αντιπάλους, όπως το Wuling HongGuang Mini EV στην Κίνα, το Model 3 εξασφάλισε τη θέση του ως το πιο δημοφιλές EV στον κόσμο το πρώτο τρίμηνο, ένα στατιστικό στοιχείο που πιθανότατα δεν εκπλήσσει πολλούς από όσους γνωρίζουν καλά τον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ξεκινώντας από 38.990 δολάρια, το Model 3 ήταν το πρώτο όχημα μαζικής αγοράς της Tesla. Το όχημα έφερε την Tesla στη mainstream κατηγορία και έγινε ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η εταιρεία εισήγαγε την ιδέα της προσιτής ηλεκτρικής μεταφοράς επιβατών στη βιομηχανία.
Ως αποτέλεσμα, πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπάθησαν να εκτροχιάσουν την επιτυχία του Model 3 με τα δικά τους αποτελεσματικά και προσιτά EV, αλλά τίποτα δεν έφτασε τις επιδόσεις, την εμβέλεια, την προσιτή τιμή και την ποιότητα του Model 3.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Tesla πούλησε 75.888 μονάδες Model 3 μόνο τον Μάρτιο, καθιστώντας το το πιο δημοφιλές EV της Υφηλίου κατά τη διάρκεια του τρίτου μήνα του έτους.
Προσθέτοντας, ωστόσο, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο στο μείγμα των πωλήσεων, τα αθροιστικά στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως το Model 3 sedan πούλησε συνολικά 126.716 μονάδες.
Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 11% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς EV για το έτος, οδηγώντας το Wuling HongGuang Mini EV στη δεύτερη θέση, με τις 96.674 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο.
Τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία αποτελούν απόδειξη της συνεχιζόμενης δημοτικότητας του Model 3, ακόμη και σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη των αρχικών παραδόσεων του αυτοκινήτου.
Η εξάπλωση των προσιτών οχημάτων της Tesla έχει εδραιώσει περαιτέρω την κυριαρχία της σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα EV. Με σχέδια να ξεκινήσει την παραγωγή ακόμη πιο προσιτών μοντέλων στο μέλλον, δεν φαίνεται να υπάρχει ανώτατο όριο στις δυνατότητες της Tesla.