Ο Andreas Mikkelsen πήρε την πρώτη του γεύση από το μέλλον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rallycross όταν κλήθηκε να δοκιμάσει το RX1e που θα αποτελέσει τη βάση της κορυφαίας κατηγορίας από το 2022. Ο Νορβηγός προσυπέγραψε πως η εμπειρία ήταν… από άλλο πλανήτη.
Με δύο κινητήρες ενσωματωμένους – έναν σε κάθε άξονα – δύο inverter και μια μπαταρία 52,65kWh με ένα καινοτόμο σύστημα ψύξης, το αυτοκίνητο της RX1e αναπτύσσει 500kW (ισοδύναμο με 680bhp) και μεγαλύτερη ροπή από τα υπάρχοντα Supercars κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE).
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα βελτιωμένες επιδόσεις σε γενικές γραμμές και τον νυν οδηγό της Toksport στο WRC, Mikkelsen, να μένει εντυπωσιασμένος.
«Είναι κτήνος, πολύ άγριο», σχολίασε ο 31χρονος. «Δεν έχω οδηγήσει ποτέ αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη δύναμη στο παρελθόν. Σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο WRC, είναι σε άλλο επίπεδο. Η άμεση δύναμη που έχεις και το πόσο γρήγορα πλησιάζουν τα πράγματα είναι απολύτως τρελό.»
«Η επιτάχυνση και η αίσθηση που παίρνεις, σε πιέζει στο κάθισμα και με τον ήχο που παράγει το αυτοκίνητο, μοιάζει λίγο με το Star Wars. Όταν μπορείς να το πας τόσο δυνατά και τόσο διασκεδαστικά, σου δίνει μια ιδιαίτερη αίσθηση.
Σίγουρα, το μέλλον είναι στα ηλεκτρικά οχήματα. Προφανώς πιστεύω ότι ο θόρυβος είναι ακόμα πολύ σημαντικός για τους θεατές, αλλά αυτό που έχουν κάνει εδώ – αυτό το φουτουριστικό συναίσθημα που μοιάζει με το Star Wars – είναι επίσης πολύ, πολύ ωραίο. Όταν κάθεσαι στο αυτοκίνητο, μπορείς πραγματικά να ακούς τον ήχο. Συνολικά, ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. “
Ενσωματώνοντας ένα κιτ ηλεκτροκίνησης που παρέχεται από την αυστριακή εταιρεία Kreisel Electric, η μπαταρία του αυτοκινήτου RX1e έχει σχεδιαστεί ειδικά για βέλτιστη κατανομή βάρους με μοναδικά χαρακτηριστικά ασφαλείας, ενώ το συνολικό βάρος περιορίζεται προσεκτικά στα 1.330 κιλά. Το κιτ μπορεί να τοποθετηθεί και σε υπάρχοντα Supercars ICE του World RX ή να ενσωματωθεί σε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο.
Μαζί με τον Mikkelsen την ημέρα των δοκιμών στην αυστριακή πίστα rallycross, Horn-Fuglau, ήταν ο Kenneth Hansen, ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του σπορ. Με 14 τίτλους στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, ο Σουηδός – του οποίου ο μεγαλύτερος γιος Timmy κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2019 – έχει μια έμφυτη κατανόηση του αθλήματος και βασιζόμενος στην εμπειρία του με το αυτοκίνητο, είναι ενθουσιασμένος για το μέλλον.
«Ήταν αρκετός καιρός από τότε που ήμουν μέσα σε ένα Supercar και ήμουν περίεργος να βιώσω αυτή τη νέα εποχή αυτοκινήτων με την ηλεκτρική τεχνολογία», αποκάλυψε ο Hansen, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι κέρδισε την πρώτη του νίκη στα Supercar στην πρώτη του συμμετοχή στο Horn-Fuglau σχεδόν 30 χρόνια πριν. «Ένιωσα σαν να επέστρεψα στην πρώτη μου φορά στα Supercars και πρέπει να πω, εντυπωσιάστηκα πραγματικά. Υπάρχει τόσο μεγάλη ικανότητα οδήγησης σε αυτό το αυτοκίνητο – είναι φανταστικό.
Μέσα στο αυτοκίνητο, υπάρχει σίγουρα θόρυβος και πολλά συναισθήματα, οπότε δεν υπάρχει διαφορά σε αυτό το μέτωπο. Από έξω, σίγουρα είναι διαφορετικό, αλλά δεν είναι ήσυχο, οπότε θα υπάρχει ακόμα ήχος – και όσο έχουμε καλές μάχες και καλούς οδηγούς, είμαι σίγουρος ότι το θέαμα θα είναι πλούσιο. Στο τέλος της ημέρας, πρέπει να φροντίσουμε τον πλανήτη μας. Δεν λέω ότι αυτή είναι η λύση, αλλά είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι μια νέα εποχή. »
«Το όραμά μας είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλό», πρόσθεσε ο Arne Dirks, Εκτελεστικός Διευθυντής του Rallycross Promoter. «Παράλληλα με τις παραδοσιακές αγορές, θέλουμε να εισέλθουμε σε νέες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, για παράδειγμα, αλλά επίσης θέλουμε να έχουμε διαφορετικές μορφές. Θα θέλαμε να αγωνιστούμε σε πάγο, θα θέλαμε να κάνουμε νυχτερινούς αγώνες και θα θέλαμε να πάμε σε αστικά περιβάλλοντα. Τελικά, θέλουμε να είμαστε η μεγαλύτερη και πιο βιώσιμη, εντυπωσιακή και ηλεκτροκίνητη σειρά στον κόσμο για αυτοκίνητα παραγωγής. »