Η Lamborghini είναι ο τελευταίος κατασκευαστής supercar που κάνει στροφή από τους κραυγαλέους V-12 κινητήρες εσωτερικής καύσης στους ηλεκτρικούς. 

Η ιταλική μάρκα της Volkswagen AG ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2024, θα προσφέρει plug-in υβριδικές εκδόσεις κάθε μοντέλου της γκάμας της – από το best seller SUV Urus μέχρι το κατάλληλο για πίστα Aventador – με το πρώτο να καταφθάνει σε δύο χρόνια.

Η Lamborghini θα λανσάρει επίσης το πρώτο της όχημα που θα κινείται αποκλειστικά με μπαταρία στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Stephan Winkelmann.

Η μάρκα θα δαπανήσει 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη του νέου στόλου που, ξεκινώντας από το 2025, θα μειώσει στο μισό τις εκπομπές ρύπων σε όλη τη σειρά προϊόντων, δήλωσε ο Winkelmann σε συνέντευξή του στο Bloomberg News. Η δαπάνη θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έχει κάνει ποτέ η Lamborghini.

«Η μείωση των εκπομπών CO₂ είναι ενδιαφέρουσα για τις μεγάλες μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά είναι ακόμη πιο δύσκολη και ακόμη πιο σημαντική για έναν κατασκευαστή σούπερ σπορ αυτοκινήτων όπως η Lamborghini», δήλωσε ο Winkelmann.

Και προσέθεσε: «Πρέπει να μειώσεις τις εκπομπές ρύπων, αλλά από την άλλη πλευρά πρέπει να παραμείνεις ένας κατασκευαστής υπερ-αθλητικών αυτοκινήτων με προσανατολισμό στις επιδόσεις, χωρίς καμία αμφιβολία. Επομένως, είναι μια μεγάλη πρόκληση για εμάς. Με πολύ απλό τρόπο, πρέπει να αλλάξεις τα πάντα για να μην αλλάξεις τίποτα».

Ο όμιλος VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχει εξετάσει μια πιθανή πώληση ή εισαγωγή της Lamborghini στο χρηματιστήριο υπό τον CEO Herbert Diess, προκειμένου να επικεντρωθεί στην ομώνυμη μάρκα και στα τμήματα Audi και Porsche, αλλά οι διαβουλεύσεις δεν έχουν κερδίσει την υποστήριξη βασικών ενδιαφερόμενων μερών.

Τώρα ο στόχος είναι να χαραχθεί μια στρατηγική για τη Lamborghini που να συμβαδίζει με την προώθηση της VW σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από μπαταρίες και λογισμικό που μπορεί να αμφισβητήσει την Tesla Inc.

Η Lamborghini παραμένει ένα «κρυμμένο διαμάντι» με αξία μάρκας έως και 10 δισεκατομμύρια ευρώ , δήλωσε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence Michael Dean σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα.

Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε μια ιδέα για ένα υβριδικό με την ονομασία Asterion στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 2014, παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σιωπηλή από τότε σχετικά με συγκεκριμένα σχέδια για τη σύνδεση μπαταριών στα χαμηλά οχήματα επιδόσεων.

Ο Winkelmann δήλωσε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο πιθανότατα θα έχει τέσσερις θέσεις και δύο πόρτες, αν και η διαμόρφωση του οχήματος δεν έχει οριστικοποιηθεί. «Εργαζόμαστε ήδη σε αυτό το επόμενο βήμα», δήλωσε.

Η μάρκα που εδρεύει στη Sant’Agata Bolognese, κοντά στην έδρα της μεγάλης αντιπάλου Ferrari έξω από τη Modena, παρέδωσε αριθμό ρεκόρ οχημάτων το πρώτο τρίμηνο, μια αύξηση σχεδόν 25% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 5,4% σε 509 εκατομμύρια ευρώ. Η θυγατρική του τμήματος Audi της VW δεν δημοσιεύει λεπτομερή αποτελέσματα κερδών.

Η Lamborghini δεν είναι η πρώτη από τις μάρκες της VW που ηλεκτροδοτεί ολόκληρη τη γκάμα της. Η βρετανική μάρκα Bentley χάραξε ένα σχέδιο στα τέλη του περασμένου έτους να αποσύρει τους 12κύλινδρους κινητήρες της και να προσφέρει μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2026. Στόχος της είναι να μεταφέρει ολόκληρη τη γκάμα της σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα τέσσερα χρόνια αργότερα.

Η στροφή της VW μπορεί επίσης να επεκταθεί στη γαλλική μάρκα Bugatti, η οποία θα μπορούσε να ενταχθεί σε μια κοινοπραξία με την κροατική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών supercar Rimac.

Share: