Η Audi σχεδιάζει να λανσάρει περισσότερα από 20 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025 και η εταιρεία γνωρίζει ότι δεν θα είναι επιτυχημένα αν δεν βελτιωθούν σημαντικά οι υποδομές φόρτισης.
Έχοντας αυτό κατά νου, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τον κόμβο φόρτισης Audi, ο οποίος διαφημίζεται ως μια «ιδέα για γρήγορη φόρτιση για ηλεκτροκίνηση premium επιπέδου».
Ουσιαστικά ένας φουτουριστικός σταθμός φόρτισης, ο κόμβος διαθέτει φορτιστές EV στο πρώτο επίπεδο και ένα σαλόνι στον επάνω όροφο. Το τελευταίο μοιάζει με αίθουσα αναμονής αεροδρομίου πρώτης κατηγορίας και διαθέτει διάφορες ανέσεις για να κάνει τη φόρτιση μια χαλαρωτική και ευχάριστη εμπειρία.
Ενώ το σαλόνι είναι σίγουρα καλύτερο από το να κάθεστε στο αυτοκίνητό σας, υπάρχει πολλή τεχνολογία και έξυπνη σκέψη πίσω από τα παρασκήνια.
Συγκεκριμένα, ο κόμβος φόρτισης επαναχρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου από οχήματα ανάπτυξης και επιτρέπει στο σταθμό να αποθηκεύει σημαντικά ποσά ενέργειας. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη για γραμμές υψηλής τάσης και ακριβούς μετασχηματιστές.
Ο κόμβος προβλέπεται να διαθέτει 2,45 Mwh αποθήκευσης ενέργειας καθώς και έξι σταθμούς φόρτισης με μέγιστη χωρητικότητα έως 300 kW.
Δεδομένου ότι απαιτείται μόνο μια τυπική σύνδεση 400 volt, η Audi αναφέρει ότι ο κόμβος φόρτισης μπορεί να εγκατασταθεί σε διάφορα σημεία χωρίς εκτεταμένο σχεδιασμό και προετοιμασία.
Ο κόμβος φόρτισης αποτελείται από «κύβους εμπορευματοκιβωτίων» και επιτρέπουν «μέγιστη ευελιξία και επεκτασιμότητα».
Επιτρέπουν επίσης στους κόμβους «να μεταφέρονται, να εγκαθίστανται και να προσαρμόζονται» σε διάφορες τοποθεσίες σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητα από τις δυνατότητες του τοπικού δικτύου.
Ούτε αυτό είναι απλώς θεωρητικό, καθώς η Audi σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα στη Γερμανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία συζητά επί του παρόντος με πιθανούς συνεργάτες και αναζητά μια τοποθεσία για να εγκαταστήσει τον πρώτο κόμβο φόρτισης.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ο κόμβος θα ανοίξει αργότερα φέτος. Η εταιρεία θα παρακολουθεί την καθημερινή λειτουργία και θα συλλέγει τα σχόλια των πελατών για να καθορίσει αν θα κατασκευαστούν επιπλέον κόμβοι. Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επιτρέψει στους μη ιδιοκτήτες της Audi να χρησιμοποιούν τους φορτιστές και ορισμένα τμήματα του σαλόνι – τουλάχιστον για την πιλοτική φάση.