Η αυτόνομη σπορ μάρκα της Seat, η Cupra, αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Με την ονομασία Born, το ηλεκτρικό hatchback βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group που βρίσκεται κάτω από το VW ID.3 hatch και τα SUV ID.4 και Audi Q4 e-tron.
Στην πραγματικότητα, πρόκειται ουσιαστικά για ένα βελτιωμένο ID.3. Αλλά παίζοντας με την τοποθέτηση της Cupra ως «η Lamborghini του κάθε ανθρώπου» στην «αυτοκρατορία» του Volkswagen Group, το Born συσσωρεύει την οπτική επιθετικότητα και αποδίδει περισσότερη ισχύ από το μοντέλο της VW.
Αν σας φαίνεται οικείο, είναι μάλλον επειδή είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το concept El-Born του 2020.
Η βασική δομή του αμαξώματος μοιράζεται με το ID.3, και αν δεν κάνουμε λάθος, ακόμη και οι πόρτες είναι ίδιες, αν και κάποια έξυπνα οπτικά τεχνάσματα που δίνουν την εντύπωση μιας μοντέρνας αιωρούμενης κολόνας C βοηθούν να συγκαλύψουν το κοινό DNA.
Οι πιο σημαντικές αλλαγές, όμως, εντοπίζονται στο εμπρός και πίσω μέρος. Ένα πιο σπορ, κεκλιμένο καπό, πιο γωνιώδεις προβολείς και μεγαλύτερη (ψεύτικη) κάτω μάσκα δίνουν στο Born ένα πολύ διαφορετικό πρόσωπο από το ID.3.
Και το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από την οριζόντια φωτεινή μπάρα που συνδέει τα τριγωνικά πίσω φώτα του EV που είναι ειδικά για το Cupra και έναν διαχύτη σε στυλ supercar, που βρίσκεται κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Όπως και το εξωτερικό του Born, έτσι και το εσωτερικό δανείζεται σε μεγάλο βαθμό από τον ομόλογό του στη VW, αλλά υπάρχουν πολλές αλλαγές σε λεπτομέρειες που το σώζουν από το να μοιάζει με… αντίγραφο.
Το ψηφιακό πλαίσιο οργάνων αποκτά τα δικά του γραφικά, το στάνταρ σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12 ιντσών έχει πιο παραδοσιακό ορθογώνιο σχήμα και το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών έχουν ελαφρώς διαφοροποιηθεί.
Υπάρχει επίσης υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα και χρήση σκούρων χρωμάτων και διακοσμητικών με χάλκινη όψη, προκειμένου να προσδώσουν σε ολόκληρη την καμπίνα μια ατμόσφαιρα επιδόσεων.
Οι λάτρεις της τεχνολογίας θα εκτιμήσουν την οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας head-up display που διατίθεται στις υψηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού.
Όπως και το ID.3, το Born μπορεί να διαμορφωθεί μόνο με έναν κινητήρα που τροφοδοτεί τον πίσω άξονα. Αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ποικιλία όσον αφορά τις αποδόσεις ισχύος.
Το βασικό Born φέρει μια μικρή μπαταρία 45 kWh, η οποία είναι ικανή για αυτονομία 340 χλμ. κατά WLTP, και η ισχύς των 148 ίππων είναι αρκετή για να το οδηγήσει στα 100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα.
Λίγο πιο κοντά στην εικόνα επιδόσεων του Cupra, το επόμενο σκαλοπάτι της σκάλας φέρνει μπαταρία 58 kWh και 201 ίππους. Αυτό επεκτείνει την αυτονομία στα 418 χλμ. και μειώνει το χρόνο του 0-100 στα 7,3 δευτερόλεπτα.
Η επιλογή του κινητήρα e-boost των 228 ίππων με την ίδια μπαταρία των 58 kWh προσφέρει πανομοιότυπη αυτονομία αλλά τα 0-100 χρειάζονται τώρα 6,6 δευτερόλεπτα. Το e-boost διαθέτει ένα κουμπί push-to-pass στο τιμόνι που ξεκλειδώνει την επιπλέον απόδοση.
Τέλος, αν σκοπεύετε να καλύψετε μεγάλες αποστάσεις, μπορείτε να συνδυάσετε τον κινητήρα e-boost των 228 ίππων με μια μεγαλύτερη μπαταρία 77 kWh.
Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει αυτονομία 540 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, αλλά το πρόσθετο βάρος του μεγαλύτερου «πακέτου» μπαταρίας ρίχνει το χρόνο των 100 χλμ/ώρα στα 7 δευτερόλεπτα.