Ρυθμίσεις για την κυκλοφορία ηλεκτρικών μικροοχημάτων στον αστικό ιστό, σχεδιάζει να θέσει, ο δήμος Θεσσαλονίκης μετά και την ψήφιση του νόμου 4784/2021 για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα στην ελληνική επικράτεια.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Κούπκας επισημαίνει ότι ο αριθμός των πατινιών δεν θα είναι ανεξέλεγκτος. «Θα υπάρχει μια φέρουσα ικανότητα στον αριθμό των πατινιών που θα κυκλοφορούν στην πόλη, βάση κατευθυντηρίων γραμμών που θα εμπεριέχονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), τονίζει και συνεχίζει: «Δεν θα είναι για παράδειγμα 1 εκατ. πατίνια επειδή η κάθε εταιρεία θα θέλει να γεμίσει την αγορά με πατίνια. Θα υπάρχει μια φέρουσα ικανότητα και βάσει αυτής θα προσαρμοστούμε».
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Μεταφορών για την έκδοση του ΣΒΑΚ, τμήμα του οποίου αποτελεί και η οριοθέτηση σημείων παραλαβής και απόθεσης ηλεκτρικών μικροοχημάτων. «Πρακτικά μαζί με το ΣΒΑΚ ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας θα προσδιορίζει αυτούς τους χώρους και φυσικά το Νοέμβριο με την ψήφιση της κανονιστικής για τον κοινόχρηστο χώρο θα προσδιορίζονται και τα τέλη κατάληψης για τα μικροοχήματα» αναφέρει ο αντιδήμαρχος.
Πέραν τούτου θα πρέπει να τονιστεί ότι έχει τεθεί σε ισχύ ο νέος ΚΟΚ και ήδη η τροχαία άρχισε τους ελέγχους, ενώ αποφασίστηκε επίσης την επόμενη εβδομάδα οι έλεγχοι να αυξηθούν. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Δημοτικής Αστυνομίας, Πέτρο Παπαφίλη «ο νέος ΚΟΚ έχει συγκεκριμένα πρόστιμα για τους παραβάτες χρήστες μικροοχημάτων, ωστόσο το πρόβλημα είναι πως ο παραβάτης θα πρέπει να εντοπιστεί επ’ αυτοφώρω. Σε πρώτη φάση θα πρέπει να γίνει ενημέρωση του κοινού. Δεν είναι για παράδειγμα σαν τη βεβαίωση μιας κλήσης σε ένα σταθμευμένο όχημα, ο παραβάτης θα πρέπει να εντοπιστεί την ώρα της παράβασης».