Η EQC αποτέλεσε το πρώτο βήμα της προσπάθειας εξηλεκτρισμού της γκάμας των μοντέλων της Mercedes, καθώς είναι το πρώτο όχημα με έμβλημα το «αστέρι» που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Με εμφανείς ομοιότητες με την GLC, αλλά ελαφρώς διαφοροποιημένες διαστάσεις, η EQC επί της ουσίας βασίζεται στο ίδιο πάτωμα, με τη διαφορά πως αντί για θερμικό κινητήρα, εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρομοτέρ ασύγχρονου τύπου.
Η συνολική ισχύς των ηλεκτροκινητήρων της EQC 400 της δοκιμής μας ήταν 408 ίππου, με τη συνδυασμένη ροπή να ανέρχεται στα 765 Nm. Τιμές ικανές να προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις στο αμάξωμα των 2,5 τόνων, μιας και η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα έρχεται σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα για ευνόητους λόγους περιορίζεται στα 180 χιλιόμετρα την ώρα.
Παρά το μεγάλο βάρος της, η EQC εντυπωσιάζει με την οδική συμπεριφορά της, καθώς κινείται σβέλτα και με απόλυτα ασφάλεια υπό όλες τις συνθήκες. Στρίβει εξαιρετικά, δίχως ενοχλητικές κλίσεις για το αμάξωμα και πάντα με τα περιθώρια πρόσφυσης να συμβάλλουν ώστε να απολαμβάνεις την οδήγηση. Φυσικά για όλα αυτά καθοριστική είναι η παρουσία της τετρακίνησης 4Matic.
Η ανάρτηση αποτελείται από εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες εμπρός και πίσω. Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι αυτόματο, μίας σχέσης.
Στον αυτοκινητόδρομο, το μεγάλο γερμανικό SUV είναι απολαυστικό! Καταπίνει αγόγγυστα τα χιλιόμετρα και ο μοναδικός προβληματισμός είναι η διαχείριση της ενέργειας, μιας και όσο πιο «βαρύ» είναι το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού, τόσο πιο γρήγορα αδειάζει η μπαταρία.
Μια μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh, η οποία προσφέρει περισσότερα από 350 χιλιόμετρα αυτονομίας, τιμή που μειώνεται ελαφρά εάν χρησιμοποιεί κανείς κλιματισμό. Πάντως το βάρος των 650 κιλών της συστοιχίας παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση του συνολικού βάρους του οχήματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο φτάνει τις 41 ώρες, αλλά σε φορτιστή wallbox των 7,4 kW απαιτείται το ένα τέταρτο του χρόνου. Ακόμα πιο γρήγορη είναι η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC των 110 kW, καθώς το 80% επιτυγχάνεται σε μόλις 40 λεπτά.
Η ποιότητα της EQC είναι εξαιρετική, κάτι μάλλον… αναμενόμενο, μιας και ένα όχημα αυτής της οικονομικής κατηγορίας δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει ένα πολύ υψηλού επιπέδου εσωτερικό. Η εργονομία είναι κορυφαία, όπως και οι χώροι για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους.
Ο MBUX διάκοσμος είναι προσεγμένος σε κάθε λεπτομέρειά του και η απουσία τριγμών είναι παντελής.
Με την ηλεκτρική γκάμα της Mercedes να αυξάνεται διαρκώς, το πρώτο δείγμα γραφής που έδωσε η EQC είναι εξαιρετικό και απόλυτα ενδεικτικό των προθέσεων της γερμανικής φίρμας για το μέλλον της αυτοκίνησης…