Θα μπορούσε το internet και η προ εικοσαετίας «έκρηξή» του, να αποτελέσει το… παράδειγμα για την ηλεκτροκίνηση;

Σύμφωνα με τον Justin Rowlatt, αναλυτή του BBC σε θέματα περιβάλλοντος, η απάντηση είναι καταφατική.

Σύμφωνα με τον Rowlatt, αυτό που βλέπουμε να λαμβάνει χώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι απλώς μια αλλαγή στη ζήτηση των καταναλωτών, αλλά μια τεχνολογική επανάσταση.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να συμμερίζονται αυτή την άποψη και κάνουν ήδη του άλμα στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο «θάνατος» του κινητήρα εσωτερικής καύσης φαίνεται να επισπεύδεται, καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποκαλύπτουν σχέδια όχι απλώς να επιβραδύνουν αλλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, να σταματήσουν εντελώς την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η General Motors δηλώνει ότι θα στραφεί αποκλειστικά σε EV μέχρι το 2035.

Η Ford λέει ότι όλα τα οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

Η Volkswagen δήλωσε ότι το 70% των οχημάτων της θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

Η Jaguar επίσης θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025, ενώ η Lotus που ανήκει στην Geely θα ακολουθήσει το παράδειγμα τρία χρόνια αργότερα.

Κάτω από την ίδια εταιρική ομπρέλα με τον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, η Volvo θα γίνει αποκλειστικά EV από το 2030.

Ο λόγος αυτής της μεταστροφής φαντάζει μάλλον λογικός. Παρά τη συνολική πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων κατά ένα πέμπτο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 αυξήθηκαν κατά 43%, φτάνοντας συνολικά τα 3,2 εκατομμύρια.

Πρόκειται για μια τάση που έχει ήδη παρατηρηθεί χάρη σε μια άλλη τεχνολογική επανάσταση: το διαδίκτυο. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, οι τεχνολογικά μυημένοι έπαιρναν τους υπολογιστές για να συνδεθούν στο διαδίκτυο.

Η έκρηξη της χρήσης του διαδικτύου από τη νέα χιλιετία αποδεικνύεται στους αριθμούς. Το 1995, υπήρχαν 16 εκατομμύρια άνθρωποι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο. Το 2001, ήταν 513 εκατομμύρια. Σήμερα, είναι πάνω από 3 δισεκατομμύρια!

Η ραγδαία αύξηση των χρηστών του διαδικτύου οφείλεται στη μείωση των τιμών, η οποία έκανε το προϊόν πιο προσιτό. Το ίδιο φαίνεται ότι θα συμβεί και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν πολύ ακριβά λόγω, κυρίως, του υψηλού κόστους των μπαταριών τους. Ωστόσο, η Madeline Tyson, της αμερικανικής ερευνητικής ομάδας καθαρής ενέργειας RMI, λέει ότι πριν από μια δεκαετία, η κιλοβατώρα ενέργειας της μπαταρίας κόστιζε 1.000 δολάρια, ενώ τώρα πλησιάζει τα 100 δολάρια.

Με το 5% των αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα να είναι ηλεκτρικά, φαίνεται ότι θα μπορούσαμε να βρισκόμαστε στην αρχή της μεγάλης αλλαγής. Η UBS προβλέπει ότι ο αριθμός των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί στο 20% σε μόλις τέσσερα χρόνια και μέχρι το 2030 θα δούμε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να εκτοξεύονται στο 40%.

Από εκεί και πέρα, τα επόμενα 10 χρόνια, όπως είναι αναμενόμενο, θα δούμε σχεδόν κάθε νέο αυτοκίνητο που θα πωλείται να είναι ένα ηλεκτρικό!

Share: