Τι άλλο θα σκαρφιστεί το μυαλό του Alejandro Agag; Ο ιδρυτής της Formula E και της Extreme E, ανακοίνωσε μια νέα σειρά αγώνων με ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά σκάφη, τη E1 Series. Βασικός πρωταγωνιστής θα είναι ένα ηλεκτρικό ιπτάμενο δελφίνι που ονομάζεται “RaceBird”. Οι πρώτοι αγώνες θα διεξαχθούν στις αρχές του 2023.
Οι εμπνευστές ευελπιστούν σε πρωτάθλημα δώδεκα ομάδων, καθεμία από τις οποίες αναμένεται να αποκτήσει δύο σκάφη. Ένα για «σόλο εκδηλώσεις» της Ε1 σε ευρωπαϊκά λιμάνια και ένα για αγώνες που θα διεξαχθούν σε απομακρυσμένες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο ως μέρος του υποστηρικτικού προγράμματος της Extreme E. Γίνεται λόγος για τουλάχιστον δέκα αγώνες το 2023, τουλάχιστον πέντε από τους οποίους θα βρίσκονται στο πρωτάθλημα της Extreme E.
Όπως στη Formula Ε, η διαχείριση της ενέργειας πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στους θαλάσσιους αγώνες επιτρέποντας μόνο μια ποσότητα ενέργειας προσαρμοσμένη στην πίστα. Έτσι, όχι μόνο οι δεξιότητες οδήγησης και ο κίνδυνος θα οδηγήσουν σε καλό αποτέλεσμα, αλλά και η ιδιαίτερα αποδοτική χρήση ενέργειας. Οι αγώνες θα διεξαχθούν σε κατάσταση νοκ-άουτ.
Ο Agag βασίζεται επίσης σε μια ιδέα που είναι γνωστή από τη Formula E και την Extreme E με άλλους τρόπους για τη σειρά αγωνιστικών σκαφών. Συγκεκριμένα σε στάνταρ οχήματα που φέρουν επωνυμία και κυκλοφορία από τις ομάδες. Τα σκάφη έχουν σχεδιαστεί από την εταιρεία SeaBird Technologies. Εμφανίστηκε πρώτα ένα ψηφιακό σχέδιο και τα πρώτα πρωτότυπα θα κατασκευαστούν τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, ο Agag και οι συνεργάτες του αποκάλυψαν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας παρουσίασης ότι τα “RaceBirds” θα ζυγίζουν 800 κιλά, θα είναι μήκους 7 μέτρων και πλάτους 3 μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των φτερών. Και χάρη στο πλαίσιο από ανθρακονήματα, υποτίθεται ότι φτάνουν σε ταχύτητες έως και 50 κόμβους (93 km / h).
Συγκεκριμένα, το κύτος ανυψώνεται από το νερό με μια συγκεκριμένη ταχύτητα, ενώ μια πτέρυγα σχήματος U κρατάει το σκάφος. Με το λεγόμενο «φύλλο», η αντίσταση τριβής του κύτους μειώνεται πάρα πολύ και έτσι επιτυγχάνεται η τελική ταχύτητα.
Οι τιμές διαφέρουν σημαντικά από εκείνες που αναφέρθηκαν όταν ανακοινώθηκαν τα σχέδια της σειράς τον Σεπτέμβριο του 2020. Εκείνη την εποχή, ειπώθηκε ότι τα αγωνιστικά σκάφη θα ζύγιζαν μόνο 380 κιλά και θα έφταναν σε ταχύτητες έως και 60 κόμβους (111 km / h). Δεν είναι τόσο συμπαγή και γρήγορα.
Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι ότι οι σταθμοί φόρτισης πρέπει να δημιουργηθούν σε όλους τους σταθμούς του ημερολογίου της E1. Η υποδομή θα χρηματοδοτηθεί μαζί με το Σαουδαραβικό ταμείο PIF, το οποίο οι διοργανωτές της σειράς εισήγαγαν ως μέτοχοι της σειράς. Το Union Internationale Motonautique (UIM) ενεργεί ως προστάτης της E1.
“Μου δίνει μεγάλη χαρά να καλωσορίσω το PIF ως νέο συνεργάτη σε αυτό το συναρπαστικό εγχείρημα”, αναφέρει ο Agag. «Όπως η Formula E και η Extreme E, η σειρά E1 θα τραβήξει την προσοχή στις ηλεκτρικές τεχνολογίες. Για να λάβουμε την υποστήριξη του PIF σε αυτό το πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, τονίζει τη σημασία της αποστολής μας για την ηλεκτροκίνηση της θαλάσσιας κινητικότητας. Με τη νέα σχεδίαση του σκάφους RaceBird που βλέπετε σήμερα, ελπίζουμε να επιταχύνουμε τις αλλαγές στη θαλάσσια βιομηχανία και να παρέχουμε βιώσιμες λύσεις για μελλοντικά σκάφη αναψυχής », λέει ο Agag.