Ήταν μόλις πριν από λίγες ημέρες, όταν η Audi αποκάλυψε ότι θα μετατραπεί σε μια μάρκα με αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2033 και τώρα η Volkswagen προχωρά σε μια παρόμοια κίνηση.
Ενώ το πολυτελές τμήμα της VAG θα εξαλείψει εντελώς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε 12 χρόνια από τώρα, με εξαίρεση την κινεζική αγορά, η Volkswagen δεν είναι έτοιμη να αναλάβει μια τόσο μεγάλη δέσμευση ακόμα.
Ο επικεφαλής πωλήσεων Klaus Zellmer δήλωσε στη Muenchner Merkur ότι η VW θα σταματήσει να πουλάει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη κάποια στιγμή μεταξύ 2033 και 2035.
Συνέχισε εξηγώντας ότι τα οχήματα εσωτερικής καύσης θα εξακολουθούν να πωλούνται μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας στην Αφρική και τη Νότια Αφρική, καθώς οι υποδομές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι έτοιμες μέχρι τότε.
Όσον αφορά sτην Κίνα και sτις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Zellmer δήλωσε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνει «κάπως αργότερα», αφού η Volkswagen θα εξαλείψει τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ στη Γηραιά Ήπειρο.
Είναι μέρος του σχεδίου του ομίλου VW να έχει μια ουδέτερη ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα γκάμα αυτοκινήτων μέχρι το 2050, με την Bentley να κάνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήδη από το 2030.
Προι ημερών, ο διευθύνων σύμβουλος της Skoda, Thomas Schäfer, ρωτήθηκε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης «Next Level – Skoda Strategy 2030» πότε η τσεχική μάρκα στοχεύει να τερματίσει τις πωλήσεις ICE, αλλά δήλωσε ότι δεν έχει καθοριστεί μια καταληκτική ημερομηνία. Εν τω μεταξύ, τρία νέα EV θα λανσαριστούν από τον Τσέχο κατασκευαστή πριν από το 2030, τα οποία θα είναι όλα μικρότερα και φθηνότερα από το Enyaq iV.
Η Porsche εντείνει επίσης την επίθεση των EV, δουλεύοντας πάνω σε μια αμιγώς ηλεκτρική Macan που θα προστεθεί στις Taycan και Taycan Cross Turismo, ενώ τα σπορ αυτοκίνητα 718 Boxster και Cayman αναμένεται να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.
Ακόμη και η 911 θα εξηλεκτριστεί, αποκτώντας υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο δεν πρόκειται να παρουσιαστεί αυτή τη δεκαετία.
Όσον αφορά τη SEAT, το ισπανικό τμήμα του ομίλου VW έχει αναλάβει να αναπτύξει ένα entry-level EV που θα έρθει το 2025 και αναμένεται να γεννήσει τα αντίστοιχα της Skoda και της VW.
Ακόμη και η πανίσχυρη Bugatti θα αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση αργά ή γρήγορα, με τις φήμες να αναφέρουν ότι η Rimac θα συμμετέχει στο μέλλον του Molsheim.