Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα κατασκευάζει στη χώρα έως και 200.000 μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον χρόνο – μία ανάσα για τη βρετανική αγορά.
Την ερχόμενη Πέμπτη η Nissan αναμένεται μαζί με τον βρετανό υπουργό Επιχειρήσεων Κούασι Κουαρτένγκ να ανακοινώσουν τη δημιουργία ενός γιγάντιου εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Σάντερλαντ.
Μέχρι το 2024, όπου αναμένεται η ολοκλήρωση του έργου, θα δημιουργηθούν χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ από πλευράς δυναμικής το εργοστάσιο θα παράγει μέχρι και 200,000 μπαταρίες το χρόνο, δίνοντας σίγουρα ανάσα στη βιομηχανία αυτοκινήτων της Βρετανίας στη μετά – Brexit εποχή.
Στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις στη Σάντερλαντ η εταιρεία παράγει το Nissan Leaf, το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη, όμως ένα μεγάλο μέρος των μπαταριών που χρειάζεται προέρχεται από το εργοστάσιο της εταιρείας στις ΗΠΑ. Τώρα, η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στη μεγάλη επένδυση παρά τους αρχικούς δισταγμούς που είχε δικαιολογημένα, λόγω της απομάκρυνσης του Ηνωμένου Βασιλείου από την ενιαία αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη συμφωνία του Brexit προβλέπεται από το 2026 και μετά όσα αυτοκίνητα παράγονται εντός βρετανικού εδάφους και οι μπαταρίες τους είναι επίσης βρετανικής ή ευρωπαϊκής παραγωγής θα εξαιρούνται των τελωνιακών δασμών. Αυτό το «παράθυρο» του Brexit ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη τέτοιων επενδύσεων και τη δυναμική επαναφορά της Βρετανίας στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η κλιματική αλλαγή και οι στόχοι μείωσης των ρύπων που έχουν θέσει τα κράτη παγκοσμίως έχει αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας και πλέον υπάρχει μεγάλη ανάγκη δημιουργίας μονάδων παραγωγής μπαταριών, αυξάνοντας έτσι και τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δεσμευτεί να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων μέχρι το 2030, κάτι που την αναγκάζει να επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών.
Όμως η βρετανική κυβέρνηση μόλις πριν δυο χρόνια είχε χάσει τη δημιουργία εργοστασίου μπαταριών της Tesla… από το Βερολίνο, που ήταν και η τελική επιλογή του Έλον Μασκ υπό τον φόβο του Brexit. Ταυτόχρονα, και στη Γαλλία η κινεζική εταιρεία Envision πρόσφατα ανακοίνωσε την επένδυση 2 δις ευρώ για την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής μπαταριών για λογαριασμό της Renault. Το κόστος της επένδυσης στη Σάντερλαντ υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες, ενώ η ακριβής συνεισφορά του βρετανικού κράτους δεν έχει δημοσιευθεί ακόμα.
Πηγή: DW