Το eActros είναι η πρώτη απόπειρα της μάρκας να ηλεκτροδοτήσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία logistics με ένα φορτηγό που είναι μικρότερο από ένα 18τροχο φορτηγό αλλά αρκετά μεγάλο για να μεταφέρει μεγάλα φορτία.
«Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι μεταφορές αποτελούν μέρος του προβλήματος όσον αφορά την κλιματική αλλαγή. Ταυτόχρονα, μπορούμε και θα γίνουμε μέρος της λύσης. Ξεκινάμε με τα eActros μας», δήλωσε η Karin Rådström, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και υπεύθυνη για τα Mercedes-Benz Trucks.
Ένα ζεύγος υγρόψυκτων κινητήρων είναι προσαρτημένο στον πίσω άξονα και μαζί παράγουν 330 kW (442,5 hp) συνεχούς ισχύος, αν και μπορούν να παράγουν έως και 400 kW (536 hp). Βρίσκονται εκεί αντί στο κέντρο του φορτηγού για να παρέχουν περισσότερο χώρο κάτω από το φορτηγό για τις μπαταρίες, λέει η Mercedes. Οι κινητήρες συνδέονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων για καλύτερη επιτάχυνση.
Τροφοδοτούνται είτε από τρεις είτε από τέσσερις μπαταρίες των 105 kWh, πράγμα που σημαίνει ότι τα eActros μπορούν να έχουν έως και 420 kWh αποθήκευσης μπαταριών. Ενδεικτικά, το άλλο EV της Mercedes, το EQS sedan, διαθέτει μία μόνο μπαταρία 107,8 kWh, αν και διατίθεται και ένα πακέτο μπαταριών 90 kWh.
Η Mercedes υπολογίζει ότι το φορτηγό είναι σε θέση να έχει αυτονομία 400 km (248 μίλια). Σύμφωνα με τη Mercedes, το eActros μπορεί να φορτιστεί με έως και 160 kW και όταν είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος 400A, οι μπαταρίες μπορούν να γεμίσουν από το 20% στο 80% σε μόλις μία ώρα.
Όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το eActros διαθέτει επίσης αναγεννητική πέδηση για να βοηθήσει να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας.
Παρόλο που τα φορτηγά απαιτούν από τις εταιρείες να προγραμματίσουν τη φόρτιση, το ηλεκτρικό φορτηγό έχει και τα πλεονεκτήματά του. Χωρίς έναν μεγάλο, θορυβώδη κινητήρα ντίζελ, η καμπίνα είναι περίπου η μισή σε θόρυβο από αυτή ενός κανονικού φορτηγού, λέει η αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι επίσης πολύ πιο ομαλό χωρίς τον βροντερό κινητήρα και θα είναι πιο ήσυχο στις πόλεις.
Η Mercedes προσφέρει επίσης πακέτα συντήρησης και επισκευών για να βάλει τις εταιρείες σε σκέψεις. Για βελτιωμένη ασφάλεια, οι μπαταρίες έχουν απομονωθεί σε μια δομή πρόσκρουσης από αλουμίνιο για την προστασία τους σε περίπτωση ατυχήματος και τα καλώδια υψηλής τάσης είναι επίσης προστατευμένα. Ο οδηγός έχει επίσης πρόσβαση σε ένα διακόπτη υψηλής τάσης, εάν κάτι πάει στραβά.
Το eActros είναι το πρώτο βήμα στο σχέδιο της Mercedes να μεταφέρει ολόκληρο τον ευρωπαϊκό στόλο φορτηγών της σε ηλεκτρική ενέργεια μέχρι το 2039. Θα αρχίσει να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Wörth am Rhein το φθινόπωρο του 2021, ενώ η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.