Για να επιτευχθούν οι εξαιρετικά φιλόδοξοι στόχοι μείωσης του CO2 που συμφωνήθηκαν από τους Ευρωπαίους υπουργούς Περιβάλλοντος, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητά δραστική αντιμετώπιση του ζητήματος που αφορά στις υποδομές φόρτισης.

Η ACEA σέβεται την απόφαση του Συμβουλίου, αλλά επισημαίνει ότι αυτή συνεπάγεται σημαντικές επιπτώσεις, όχι μόνο για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για την οικονομία της ΕΕ στο σύνολό της.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγκαλιάσει εδώ και καιρό τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και μετασχηματίζουν ριζικά τις επιχειρήσεις τους για να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ. Ωστόσο, το κλειδί για την επίτευξη των στόχων CO2 δεν βρίσκεται μόνο στα χέρια της βιομηχανίας – και άλλοι πρέπει να παίξουν το ρόλο τους.

Είναι πλέον ζωτικής σημασίας να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις-πλαίσιο για την πλήρη ηλεκτροκίνηση – συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός πραγματικά πανευρωπαϊκού δικτύου υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού και της πρόσβασης στις απαραίτητες πρώτες ύλες.

«Για να είμαστε πολύ σαφείς: η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στην επίτευξη του στόχου μιας Ευρώπης χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2050. Όμως η απόφαση του Συμβουλίου εγείρει σημαντικά ερωτήματα που δεν έχουν ακόμη απαντηθεί, όπως το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στις βασικές πρώτες ύλες για την ηλεκτρονική κινητικότητα», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της BMW.

«Εάν η ΕΕ θέλει να είναι πρωτοπόρος στη βιώσιμη κινητικότητα, πρέπει να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα αυτών των υλικών. Διαφορετικά, θα απειληθούμε με νέες εξαρτήσεις, καθώς άλλες οικονομικές περιοχές έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πρώιμο στάδιο».

«Στο μέλλον, το τεχνολογικό άνοιγμα σημαίνει ότι και το υδρογόνο και άλλα καύσιμα με ουδέτερο CO2 μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απεξάρτηση από τον άνθρακα στις οδικές μεταφορές», πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο των εν εξελίξει διαπραγματεύσεων για τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), η ACEA καλεί επίσης τους φορείς χάραξης πολιτικής να αντιστοιχίσουν τις φιλοδοξίες που μόλις έθεσαν για την αυτοκινητοβιομηχανία, όταν πρόκειται για τον καθορισμό στόχων υποδομών για κάθε κράτος μέλος.

Η ενδιάμεση επανεξέταση του κανονισμού CO2 θα είναι καθοριστικής σημασίας για την παρακολούθηση της προόδου όσον αφορά τις εξελίξεις στην αγορά, την ανάπτυξη υποδομών και τη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών.

Share: