Η Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε την κατανομή των ταξινομήσεων από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο ανά τύπο κινητήρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στο πλαίσιο των εργοστασίων που έκλεισαν λόγω της κρίσης των μικροτσίπ, επηρεάζοντας ιδιαίτερα τα θερμικά μοντέλα μαζικής αγοράς.
Παρόλο που η ευρωπαϊκή αγορά ανέκαμψε κατά 6,6% μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με το 2020, ο περασμένος μήνας ήταν ιδιαίτερα κακός, καθώς βρισκόταν στα επίπεδα του 1995.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αντιστοιχούσαν στο 9,8% των ταξινομήσεων, τα plug-in υβριδικά στο 9,1% και τα μη plug-in υβριδικά στο 20,7%. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αντιστοιχούν στο 40% του συνόλου.
Οι θερμικοί κινητήρες διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, 39,5% βενζίνη και 17,6% ντίζελ. Τόσο το άθροισμα των υβριδικών οχημάτων με και χωρίς φόρτιση σε πρίζα ξεπέρασε το μερίδιο του ντίζελ κατά το τρίμηνο.
Στο σύνολο του τρέχοντος έτους (Q1-Q3 2021) η βενζίνη έχει το 41,3% της αγοράς, το ντίζελ το 20,5%, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά το 19,4%, τα plug-in υβριδικά το 8,6% και τα αμιγώς ηλεκτρικά το 7,6%. Τα εναλλακτικά καύσιμα και το CNG αντιπροσωπεύουν μόνο το 3% των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.
Τα στοιχεία αυτά εδραιώνουν τα συμπεράσματα ότι οι αγοραστές βλέπουν τα υβριδικά ως την πιο δημοφιλή επιλογή μετά τα αμιγώς θερμικά, με τη φήμη του ντίζελ να έχει ήδη πληγεί αρκετά- επιπλέον, οι κατασκευαστές έχουν μειώσει σημαντικά τις εκδόσεις και τους κινητήρες ντίζελ.
Η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αυξηθεί κατά 56,7% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2020! Μικρότερη ζήτηση έχουν τα plug-in υβριδικά (+42,6%) και ακόμη μικρότερη τα συμβατικά υβριδικά (+31,5%). Το φυσικό αέριο είναι σαφώς χαμένο, καθώς ο Όμιλος Volkswagen δεν δεσμεύεται πλέον για αυτή την τεχνολογία, αν και το υγραέριο παρουσίασε αύξηση.
Ένα άλλο συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε από αυτά τα δεδομένα είναι ότι στις ευρωπαϊκές αγορές όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι υψηλότερο, το δημόσιο δίκτυο φόρτισης είναι εκτεταμένο και τα κίνητρα αγοράς είναι πιο εμφανή, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογειώνονται.