Oι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται στην ΕΕ πέρυσι λόγω της έλλειψης μικροτσίπ. Με τις προμήθειες τσιπ να αναμένεται να σταθεροποιηθούν το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει ότι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν στην ανάπτυξη φέτος, σημειώνοντας αύξηση 7,9% και φτάνοντας τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες.

Ωστόσο, αυτό θα εξακολουθεί να είναι σχεδόν 20% κάτω από τα προ κρίσης επίπεδα πωλήσεων του 2019. Υπό το πρίσμα της ευρωπαϊκής πράξης για τα τσιπ που θα δημοσιευθεί σήμερα, η ACEA καλεί, ως εκ τούτου, την ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από τους προμηθευτές του εξωτερικού για να αποφύγει στο μέλλον τέτοιες ζημιές σε στρατηγικές ευρωπαϊκές βιομηχανίες.

Στο περσινό σκηνικό μιας συρρικνούμενης αγοράς οχημάτων που παρεμποδίζεται από ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα συνέχισαν να κερδίζουν συνολικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας πλέον σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Οι ισχυρές επιδόσεις των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων είναι πολύ ευχάριστα νέα», δήλωσε ο πρόεδρος του ACEA και διευθύνων σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse. «Ωστόσο, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι πρόκειται ακόμη για μια αρκετά εύθραυστη αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μέτρα στήριξης, όπως τα κίνητρα αγοράς και, πάνω απ’ όλα, από την ευρεία διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης».

Επί του παρόντος, ο ρυθμός ανάπτυξης υποδομών υστερεί κατά πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, τα τελευταία πέντε χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται τέσσερις φορές ταχύτερα από τη δημιουργία σημείων φόρτισης.

«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές μεταξύ 2017 και 2021, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε λιγότερο από 2,5 φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο Zipse. «Εάν η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπιστεί επειγόντως με τη θέσπιση φιλόδοξων στόχων για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα βρεθούμε πολύ σύντομα σε αδιέξοδο».

Ο κ. Zipse κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις βρίσκονται σε συζητήσεις σχετικά με τον προτεινόμενο κανονισμό για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR). Η ACEA προτρέπει το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την αρχική πρόταση AFIR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα δημιουργήσει ένα επαρκώς πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού.

Share: