Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα οδικά δίκτυα των περισσότερων χωρών της ΕΕ, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία αυτών δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα.

Η ACEA προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για το συγκεκριμένο πολύ σημαντικό πρόβλημα, το οποίο κινδυνεύει να ανακόψει την πορεία εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης στην αγορά, μόλις μια εβδομάδα πριν από την ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR).

Έξι χώρες της ΕΕ δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με την Ελλάδα, δυστυχώς, να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας, καθώς, σύμφωνα με την ACEA, διαθέτει μόλις 0,4 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα εθνικού οδικού δικτύου!

17 χώρες διαθέτουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, ενώ μόλις πέντε διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.

Υπάρχει επίσης τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100χλμ δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία -που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη- διαθέτει μόλις έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χιλιόμετρα.

Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές, δηλαδή αυτοί με χωρητικότητα άνω των 22kW, είναι ελάχιστοι. Μόλις ένα στα επτά από όλα τα σημεία της ΕΕ προσφέρει γρήγορη ταχύτητα φόρτισης. Όλοι οι υπόλοιποι (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών πριζών χαμηλής χωρητικότητας) έχουν χωρητικότητα 22kW ή μικρότερη και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτρική κινητικότητα την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο είναι σήμερα ο ανεφοδιασμός με καύσιμα», δήλωσε η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries, επισημαίνοντας πως «οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να χρειάζεται να διανύουν χιλιόμετρα για να βρουν φορτιστή, ούτε να περιμένουν αιώνες για να φορτίσουν το όχημά τους».

Με λίγα λόγια, αυτό που καλείται να πράξει επιτακτικά η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι να ψηφίσει το θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέψει την ταχεία ανάπτυξη δικτύου σημείων γρήγορης φόρτισης στο ευρωπαϊκό εθνικό δίκτυο.

Share: