Οι έντονες διακυμάνσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συσχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα υβριδικά αυτοκίνητα plug-in αποτελούσαν το 10,5% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη εξακολουθούσαν να έχουν μερίδιο αγοράς μικρότερο από 3%.

Η ανάλυση καταδεικνύει ότι η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μιας χώρας, γεγονός που δείχνει ότι η οικονομική προσιτότητα παραμένει μείζον ζήτημα.

Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% έχουν μέσο ΑΕΠ κάτω από 17.000 ευρώ. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, καθώς και στην Ελλάδα.

Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη χαμηλότερη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά διαθέτουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ η καθεμία.

Από την άλλη πλευρά, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντοπίζεται μόνο στις πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα του συνόλου των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις δυτικοευρωπαϊκές χώρες με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ (Σουηδία, Κάτω Χώρες, Φινλανδία και Δανία). Το υπόλοιπο ένα τέταρτο των πωλήσεων κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη.

Όπως δείχνουν τα πρόσφατα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών αποδίδουν καρπούς.

Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι, ποσοστό ρεκόρ.

Ως εκ τούτου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης ζητούν κατάλληλα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων τέτοιων οχημάτων μακροπρόθεσμα, καθώς και δεσμευτικούς στόχους υποδομών για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

Η ACEA δημοσιεύει τα στοιχεία αυτά ενόψει των προτάσεων της επόμενης εβδομάδας για νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ και της αναθεώρησης της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων – και τα δύο θα αποτελέσουν μέρος της δέσμης μέτρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το κλίμα “Fit for 55”.

Share: