Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ρυμουλκούμενα ή ποδήλατα στην οροφή καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια λόγω του μεγαλύτερου βάρους τους και της μεγαλύτερης αντίστασης του αέρα. Αυτό μειώνει την εμβέλεια με μία φόρτιση της μπαταρίας. Επομένως, στο δρόμο προς τις διακοπές, μερικές φορές πρέπει να γίνουν περισσότερες στάσεις φόρτισης από ό,τι χωρίς πρόσθετο βάρος στο πίσω ή στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου.
Η ADAC μέτρησε και συνέκρινε διαφορετικά σενάρια χρήσης με παράδειγμα το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Kia EV6. Η κατανάλωση ισχύος με τα διάφορα εξαρτήματα και υπερκατασκευές προσδιορίστηκε κατά την οδήγηση με μέση ταχύτητα 120 km/h. «Ιδιαίτερα εντυπωσιακό: αν δύο ποδήλατα μεταφέρονται στην οροφή αντί για το πίσω μέρος, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 25% και η αυτονομία μειώνεται ανάλογα», αναφέρει η λέσχη αυτοκινήτου.
Με τα διάφορα εξαρτήματα και υπερκατασκευές, η ADAC πραγματοποίησε τις μετρήσεις σε μέση ταχύτητα 100 km/h. Η κατανάλωση του Kia σε ταχύτητα 120 km/h χρησίμευσε ως μέτρο σύγκρισης. Με ένα μεγάλο τροχόσπιτο, η κατανάλωση του κορεατικού ηλεκτρικού οχήματος διπλασιάζεται σε 41,9 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.
Η ADAC διερεύνησε επίσης πώς το πρόσθετο βάρος λόγω επιβατών και φόρτωσης επηρεάζει την εμβέλεια. Για το σκοπό αυτό, οι δοκιμαστές πραγματοποίησαν μετρήσεις με διαφορετικές συνθήκες φόρτισης του οχήματος σε μια δυναμική διαδρομή αποτελούμενη από τμήματα πόλης, επαρχίας και αυτοκινητοδρόμου με επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις.
«Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό: το φορτίο είχε μικρή επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου», λέει η ADAC. Η διαφορά μεταξύ του αυτοκινήτου με μόνο τον οδηγό και του πλήρως φορτωμένου με 280 κιλά επιπλέον βάρος ήταν μόλις 6%. Για τους περισσότερους οδηγούς, ωστόσο, η επιρροή που σχετίζεται με το βάρος είναι πιθανότατα μικρότερη, επειδή στην καθημερινή ζωή η επιτάχυνση και η επιβράδυνση είναι λιγότερο συχνές από ό,τι στη διάταξη δοκιμών της ADAC.